اخبار

وزیر فرهنگ: اشتراکات فراوان مذاهب، مجالی برای اختلافات باقی نمی‌گذارد

پایگاه تحلیلی خبری اولکامیز – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اشتراکات فراوان مذاهب، مجالی برای اختلافات باقی نمی‌گذارد، تاکید کرد: این چهارسال تلاش می‌کنیم که هیچ تمایزگذاری بین مذاهب و اقوام وجود نداشته باشد و برای همه احترام کامل قائل خواهیم بود.

محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با علما و اصحاب فرهنگ و هنر اهل سنت اظهار داشت: بنده معلم تاریخ و علوم سیاسی هستم و یکی از دغدغه هایم تبیین همین مباحث است و شکافی که دشمن بر آتش آن دمیده و متاسفانه برخی افراد ناآگاه نیز به آن دامن می زنند، واقعیت فرهنگی و تاریخی ما نیست.

اسماعیلی ادامه داد: واقعیت تاریخی و فرهنگی ما بسیار روشن است، البته اختلاف همواره وجود داشته اما سوال این است که آیا در دنیا میان فرقه‌ها و سایر حوزه‌ها اختلافی وجود ندارد؟ مهم این است که نقاط اشتراک میان مذاهب آنقدر زیاد است که مجالی برای مانور بر روی اختلاف‌ها باقی نمی ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در کشور ما و اقوام ایرانی اشتراک‌های بسیار زیادی داریم و در ایران عزیز یک هویت فرهنگی تاریخی اصیل وجود دارد و اگر به گذشته تاریخی و فرهنگی مان نظر کنیم، به این حقیقت پی می بریم که برای ما اولویت این نیست که شخصی همچون امام محمد غزالی شیعه یا سنی بوده است، از این شخصیت‌ها در تاریخ ما کم نیستند که امروز هم فرزندان ما با افتخار آثار آنها را مطالعه می‌کنند. / کانال روزنامه ایران

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا