مطالب ویژه

چند توصیه انتخاباتی به کاندیداهای شورای شهر گنبد

پایگاه خبری اولکامیز- عطا محمد فروز یکی از همراهان فرهنگی و اهل قلم اولکامیز نوشت : تقریبا پنج دوره از فعالیت شوراهای اسلامی شهرستان گنبدکاووس می گذرد وبه جز شورای دوم و سوم که طیف غیرترکمن ها اکثریت مطلق آن را تشکیل دادند در دیگر موارد اگر نگوییم اکثریت عملکردی ولی اکثریت عددی با ترکمن ها بوده است.

در آستانه برگزاری انتخابات شورای ششم که همه از صغیر و کبیر به صف شده اند تایکی از تصمیم گیرندگان بودجه سالانه هزار میلیارد تومانی شهرستان گنبد کاوس باشند متاسفانه چیزی که عیان است این است که تنها ۷ نفر شانس رسیدن به سراب پارلمان شهری را دارند.لذا با در نظر داشت آزمون آزمایش وخطای پنج دوره پیش نکاتی را راجع به شیوه های رسیدن به این مقصود به شرح ذیل بیان می دارد :

۱/ متاسفانه تنها موردی که انتخاب کنندگان دراین مسیر بدان توجهی ندارند مدرک تحصیلی و رزومه مرتبط با این کار است و همواره دغدغه فعالین و مردم دراین رابطه نشستن کسی بر مسند امور است که از جنس خودشان باشد(یعنی ارجحیت انتخاب قومی به توانایی های فنی).البته مردم در این کار به سابقه عمومی نامزدها و نیز پیشینه ی افراد دور و بر آنها نیز توجه ویژه ای دارند. لذا باید کاندیداها سعی کنند بیشتر از افراد خوشنام در اطراف خود استفاده نمایند.

۲/ نامزدان شورا برای رسیدن به کرسی های طالقانی باید همه لوح های تقدیر صد آفرین های خود را کنار بگذارند و تنها هم و غم خود را برتهییج مردم و جلب حمایت فعالین بگذارند و اگر بخواهند به صورت مستقل در این کارزار فعالیت نمایند یا باید  همچون شادمهر و برمک از جادوی کلمات بهره ببرند و یا همچون ….. بر حمایت بی چشمداشت ایل و طائفه خود حساب باز کنند البته آنجا هم کار به این سادگی نیست واحتمالا با چند رقیب قدر طائفه ای روبرو خواهند شد.

۳/نامزدان شورا اگر بخواهند به صورت گروه خود ساخته و ائتلافی  فعالیت نمایند با توجه به ممنوعیت های کرونایی  باید سعی کنند تا ائتلافی از جوانان تشکیل دهند و همزمان با راه اندازی تیم مجازی قوی، پیام خودرا به تک تک شهروندان برسانند. آنها باید یکپارچه عمل کنند و از آشفته کاری و فعالیتهای جدا از هم بپرهیزند و ضمن پرهیز از توصیه های تک رایی به ضرورت های کار تشکیلاتی پایبند بمانند.

۴/ و اما راحت ترین و نزدیک راه ودر عین حال پرهزینه ترین راه این است که سعی کنندجزء یکی از  لیست های سنتی و یا انشعابی قرار بگیرند و عنان فعالین انتخاباتی خود را دست آنها بسپارند البته درصورت انتخاب این مسیر باید حداقل ۲۰۰ میلیون تومان ناقابل در حساب خود داشته باشند تا صرف هزینه های نهان وآشکار فعالیتهای انتخاباتی شود.که البته مبلغ فوق در مقایسه با دریافتی هفت هشت میلیونی اعضای شورا قابل بازگشت نخواهد بود.

در پایان ذکر این نکته شاید خالی از لطف نباشد که برخی از بانوان که مسولیت قسمت بانوان ستاد انتخاباتی کاندیداهای ادوار مجلس را برعهده داشتند بهتر است زیاد روی این سابقه مانور ندهند زیرا که این مسآله مانند شمشیری دولبه عمل می کند و هر چند به ظاهر آنها را شناخته تر از افراد عادی نشان میدهد اما درعمل واکنش منفی طرفداران رقبای مقابل رابه طرفشان  موجب می شود.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا