یادداشت

کتابهایی که خواندم

پایگاه خبری اولکامیز – محمد جرجانی : کتاب خواندن از عادت دیرینه خانواده اینجانب بوده ومیباشد در زمان کودکی به خاطر اینکه زود می خوابیدیم من داداش کوچکم احمد به خاطر اینکه ندانند ما بیداریم با چراغ قوه زیر پتو کتاب های غیر درسی می خواندیم .

از کتابهایی که خواندیم و در کتابخانه مان موجود است :

مادر اثر ماکسیم گورگی                                                                            خوشه های خشم .اثرجان اشتاین بک                                                          چهارجلد دن آرام اثر شولوخوف                                                                           مارتین ایدن اثر جک لندن                                                                               چنگیز خان اثر واسیلی یان میباشد.

در خصوص چهار جلد دن آرام باید بعرض برسانم این کتاب در خصوص جنگجویان قزاقی است که در کنار دن زندگی میکنند و در خصوص خانواده ملخوف میباشد و گریگوری شخصیت داستان است و این چهارجلد در واقع در زمان صلح و در زمان کمونیست ها و جنگ جهانی و در خصوص منگ های داخلی میباشد و در هر جلد وقایعی در طول این دوره ها میباشد .

البته الان خواندن کتاب کمی با مشکلاتی عدیده ای که از نظر اقتصادی بوجود اومده .دیر به کتاب به دست گرفته میشود ولی حقیقتا یکی از دوستانم که همیشه در کتابخانه بود و مطالعات زیادی داشت دوست همکلاسیم حمید اکرامی بود الان خیلی سال است ندیدمش . ولی هرجا باشد سلامت باشد . فکر کنم او هم بازنشسته شده باشد . او واقعا یک کتابخوان بود و الان هم حتما هست

درخصوص کتاب مادر در باره کارگر یک کارخانه است و مادرش که زن درد کشیده و زندگی سختی دارد که دوست دارد پسرش راه پدرش را نرود و مانند پدرش مست نگردد وتلاش میکند پسرش به راه راست و درست کشیده شود و مادر برای او کتاب تهیه میکند که تا کتاب بخواند و او کتاب میخواند ووو درخوشه های خشم زندگی درامریکاست که در فقر وبدبختی زندگی میکنند و این فقر باعث اوارگی مردم وکارگران شده است که دراین کتاب سفر یک خانواده تهیدست را که به جهت زندگی بهتر به سفر کالیفرنیا میبرد.

در کتاب مارتین ایدن داستان کارگر و ملوانی است که جوان پولداری را نجات میدهد و با توجه به عاشق به دختر فقیری دلبسته دختر ثروتمند میشود و در آخر خود را می کشد .

یادم میاید در کلاس سوم راهنمایی خلاصه کتاب را به عنوان انشا نوشته بودم و کتاب چنگیز خان در باره شخصیت چنگیز خان است . چنگیزخانی که با غارت سرزمین ها قانون هایی را برای نژاد خود تعیین میکند.

www.ulkamiz.ir

 

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا