اخبار

گزینه‌های احتمالی استانداری گلستان چه کسانی هستند؟ +سوابق

 پایگاه تحلیلی خبری اولکامیز – تغییر استانداران نیز آغاز شده و در این بین گروه‌های سیاسی، نمایندگان مجلس هرکدام گزینه‌هایی را به دولت پیشنهاد می‌کنند و باید دید چه کسی به عنوان دهمین استاندار گلستان انتخاب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان،  پس از آغاز به کار دولت و رأی اعتماد مجلس به کابینه، انتخاب استانداران هم آغاز شده است. دولت سیزدهم این کار را به تأخیر نینداخته و برای تعدادی از استان‌ها، استاندار جدید را معرفی کرده است و برای برخی استان‌های دیگر هم به احتمال قوی حداکثر در هفته آینده تصمیم گیری می‌شود.

از آغاز به کار دولت، گروه‌های سیاسی مختلف، مجمع نمایندگان و غیره نیز دست به کار شدند و افرادی را به عنوان گزینه پیشنهادی برای استانداری گلستان به دولت معرفی کرده‌اند. هرچند انتقادات جدی به برخی از اسامی معرفی شده وجود دارد و نخبگان استان معتقدند برخی از افرادی که معرفی شدند صرفا به علت گرایش‌های سیاسی بوده و برخی هم رزومه و سوابق قابل توجه ندارند.

به هرحال استان گلستان، در شاخص‌های توسعه یافتگی عمدتا در انتهای جدول قرار دارد، در زمینه فقر جزو ۵ استان نخست کشور است، درآمد سرانه مردم آن نصف متوسط کشوری است، اشتغال و معیشت مردم عمدتا بر کارهای خدماتی و کشاورزی استوار است. این استان محروم از صنایع بزرگ و مادر است. طرح‌های صنعتی بزرگ جز در یک مورد که به شکست و تجربه تلخ برای مردم این استان تبدیل شد، دیگر در این استان وجود نداشته و ندارد.

با توجه به شرایط موجود، آشنایی و اشراف بر مسائل اقتصادی و ظرفیت‌های استان، نقاط قوت و ضعف، دارای برنامه بودن، انقلابی بودن و جهادی عمل کردن، داشتن سوابق مطلوب و غیره از جمله ویژگی‌هایی است که استاندار گلستان باید داشته باشد.

غلامرضا منتظری، دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان به تسنیم درباره اصرار نمایندگان بر انتخاب استاندار بومی گفته بود و چند روز قبل هم مجمع نمایندگان استان گلستان اسامی ” علی محمد زنگانه” مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سردار ” علی ملک شاهکوهی” فرمانده کنونی سپاه استان گلستان و ” مرتضی میردار” معاون ضبط تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی را به عنوان گزینه پیشنهادی به دولت معرفی کردند.

در عین حال رئیس شورای هماهنگی ستادهای انتخاباتی مردمی استان گلستان نیز اسامی ” علی محمد زنگانه”، ” سلیمان عباسی” نماینده اسبق مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و ” محمد عسکری” را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی استانداری گلستان به وزارت کشور معرفی کرده است.

شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان گلستان نیز که متشکل از احزاب و گروه‌های سیاسی انقلابی است رسما لیست مورد حمایت خود را معرفی نکرده اما شنیده شده این گروه هم لیستی دونفره را به دولت معرفی کرده و مورد حمایت قرار داده‌ است.

از بین این افراد شنیده شده با توجه به حمایت‌های صورت گرفته شانس علی محمدزنگانه و سردار ملک شاهکویی بیشتر از بقیه گزینه‌هاست.

علی محمد زنگانه

زنگانه  دارای مدرک پزشکی است. زنگانه که اکنون مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است سوابقی همچون ریاست مرکز بهداشت استان گلستان و در مقطعی هم ریاست بهزیستی این استان را عهده دار بوده است.

علی ملک شاهکوهی

ملک شاهکوهی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده و اکنون نیز فرمانده سپاه نینوای استان گلستان است. ملک شاهکوهی فرماندهی تیپ مردم پایه سپاه نینوا و همچنین مدیرکلی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را نیز در سوابق اجرایی خود دارد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا