گفتگو

گفتگو با آلن جاهد نونهال آینده‌دار فوتبال ترکمن‌صحرا

هیچ ‌موقع زادگاهم گنبد را فراموش نخواهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی اولکامیز- آنامحمد بیات: آلن جاهد فرزند جلال متولد ۷/۱۲/۸۵ گنبدقابوس در ۸ سالگی به علت علاقه وارد عرصه ورزش فوتبال شدند. ابتدا در سن ۸ سالگی به تیم عقاب گنبد پیوستند. مشوق اصلی وی پدربزرگ ایشان مرحوم حاج‌خدای ‌وردی علاقی بود. آلن نزد مربیان: مجید ابهری ـ کمال آق آموزش اولیه را طی و سه سال در تیم یاد شده بازی کردند سپس به ‌علت عدم تیم‌داری از تیم عقاب در سن ۱۱سالگی به سراغ تیم پدیده گنبد به سرپرستی عبدالجلیل گل ‌چشمه رفتند. «گل‌چشمه، بازیکن اسبق تیم تراکتورسازی تبریز و ابومسلم خراسان رضوی، آقای لیگ فوتبال ایران بودند،»

آلن جاهد در همان ایام در تیم یاد شده ۲ سال بازی کردند، البته در حین بازی فوتبال به درس نیز نگاه ویژه داشته‌اند، آلن نوجوان در تیم عقاب اولین تیمی بود  که بازی کردند، سپس از طرف مربیان استعدادیاب گلستان وی را به نونهالان تیم ملی دعوت کرده‌اند. این انتخاب اولین قدم نوجوان گنبدی بود که در کوهسار کرج در حضور بزرگان فوتبال و آکادمی‌های مطرح کشور  زیر ذره‌بین قرار گرفت.

در کوهسار کرج توسط هادی مهدوی‌کیا (برادر مهدی مهدوی‌کیا) بازیکن سرشناس تیم ملی انتخاب شد که همان ایام آلن ۱۲ ساله بوده‌اند. یاد آوری این نکته ضرورت دارد که هادی مهدوی‌کیا نیز یکی از بازیکنان مطرح کشور در سطح ملی بوده‌اند.

بعد از انتخاب توسط کارشناسان خبره آکادمی فوتبال کیا در تهران در رده نونهالان شهریور ۱۳۹۹ در تست انتخابی به‌عنوان یکی از  بهترین بازیکن انتخاب شده‌اند و مهرماه ۱۳۹۹ با آکادمی کیا قرارداد بسته‌اند.

گفتگوی ذیل در دفتر تیم شهدای ترکمن‌ صحرا در گنبدکاووس با حضور مسعود علاقی ـ رشید قره‌باشی در محیطی دوستانه صورت گرفته که در ذیل می‌آید.

س: از آکادمی کیا بگویید ؟

ج: آکادمی فوتبال کیا با مدیر مسئولی مهدی مهدوی‌کیا و مدیریت هادی مهدوی‌کیا یکی از آکادمی‌های مطرح فوتبال کشور در تهران و سطح بین‌المللی می‌باشد که توسط مربیان مجرب در حیطه آموزش تئوری ـ پراگماتیک و بدن‌سازی آموزش داده می‌شود. حتی زبان خارجی ترجیحاً انگلیسی هم آموزش می‌دهند و تمام امکانات مهیا می‌باشد.

س: در تیم نونهالان کیا لابد در فوروارد هستید؟

ج: نخیر، در دفاع آخر بازی می‌کنم.

س: آموزش در آکادمی رایگان است یا … ؟

ج: هزینه آموزش حتی بازی‌های تورنمنت‌های مطرح فیفا در خارج کشور (ترجیحاً اروپا) هم رایگان می‌باشد. البته بعد از ورود من به‌علت شیوع ویروس کرونا فعلاًَ سفر ورزشی صورت نگرفت ولی هزینه تحصیل و جانبی و مکان به‌عهده‌ی خودم می‌باشد، استثنائاً به افراد بی‌بضاعت مکان تهیه می‌کنند.

س: وضعیت تحصیل همراه فوتبال آن هم در آکادمی مطرح کشور برایتان سخت نیست؟

ج: تحصیل و آموزش فوتبال توسط دائی بزرگوارم مسعود علاقی مدیریت می‌شود، ایشان منزلشان در تهران را در اختیار من گذاشتند و با همکاری خانواده‌ام در منطقه ۷ تهران در مدرسه‌ی هدایت دولتی ثبت نام کردم و در کلاس هشتم مشغول تحصیل می‌باشم از وضعیت درسی‌ام در شرایط کرونایی راضی هستم.

س: تأثیر محیط با توجه به اینکه در شهرستان زندگی می‌کردید و هم‌اکنون در پایتخت در سن نوجوانی سکونت دارید، چگونه است؟

ج: محیط که تأثیر دارد قطعاً مشکلاتی هم هست، ولی امکانات فوتبالی بسیار عالی و سطح تحصیل علیرغم وضعیت کرونایی بسیار خوب است من هنوز ۱۴ ساله هستم دلم برای شهرم و خانواده‌ام تنگ می‌شود. دائی‌ام ـ پدرم اوایل آخر هر هفته مرا با خود با وسیله شخصی به زادگاهم نزد خانواده‌ می‌آوردند که جای تشکر بسیار دارد، هم‌اکنون با محیط تهران خودم را وفق دادم.

س: آیا نخبگان دیگر  ورزشی در رشته فوتبال از استان و گنبد توسط آکادمی کیا انتخاب شده‌اند؟

ج: بله، پتانسیل گنبد در رشته فوتبال بنا به اظهارات مربیان خبره آکادمی کیا بسیار است متأسفانه بعضاً به‌علت ناکافی‌ بودن بنیه مالی و عدم تهیه مسکن از فعالیت ورزشی در پایتخت و شهرهای بزرگ محروم می‌شوند.

س: چه برجستگی و امتیاز نسبت به بقیه نونهالان در فوتبال داشتند که انتخاب شدید؟

ج: اندام مناسب، (هیکل استخوانی)، تکنیک فوتبالی متوسط به بالا، قدرت پرش خوب و ضربه سر ایده‌آل به نظرم باعث انتخاب بنده توسط بزرگان فوتبال و مربیان خبره آکادمی کیا شده‌ام.

س: در انتخاب شما کدام‌ مربیان تاثیر به‌سزایی داشتند؟

ج: در انتخاب من خیلی‌ها نقش داشتند، تشویق معلمان مدرسه، پدرم، پدربزرگم،  دایی بزرگوارم مسعود علاقی، مربیان تیم‌های عقاب، پدیده گنبد، مجید ابهری، کمال آق، عبدالجلیل گل‌چشمه و مربی بدنسازی بنده مربی سرشناس استاد جبار دولو و فرزند آکادمیک ایشان تایماز دولو و … که نسبت به خیلی‌ها حضور ذهن ندارم اگر از قلم افتاده باشند معذرت می‌خواهم.

س: بازی و تمرین در شهرستان و پایتخت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ج: شهر گنبد زادگاهم است هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم ولی امکانات ورزشی در شهرستان بسیار کم است و قابل مقایسه با پایتخت حتی مراکز استان و بعضی شهرهای بزرگ نیست، گنبد علیرغم استعداد هنوز آکادمی ندارد. تهران علیرغم مشکلات خاص برای افراد شهرستانی امکانات بیشتری در عرصه ورزش و تحصیل دارد ولی هزینه مالی بالاست.

س: در آکادمی کیا جنابعالی به عنوان نخبه‌ی  ورزشی نونهالان در عرصه فوتبال در سطح استانی، کشوری یا بین‌المللی بازی می‌کنید؟

ج: بازی در آکادمی فعلاً در سطح دسته ۱ استان تهران،  آنگاه در سطح کشوری و بین‌المللی خواهد بود، البته در آینده اردوی بین‌المللی خواهیم داشت فعلاً به‌علت شیوع کرونا از اعزام به اردو، بازی‌های بین‌المللی منتفی می‌باشد.

س: تا چه حد امیدوارید در سطح کشوری و بین‌المللی توپ بزنید با توجه به اینکه در آکادمی مطرح کشوری عضو هستید و انتخاب شدید؟

ج: ان‌شاءالله به امید خدا آرزوی بسیار دارم رشد کنم چون مربیان از وضعیت من بسیار راضی هستند.

س: آیا از استان گلستان ـ ترکمن‌صحرا ـ گنبدقابوس بازیکنانی در رده شما هستند در تهران و آکادمی کیا عضو باشند یا انتخاب شده باشند؟

ج: چهار نفر هستند، اعتراف نمایم پتانسیل گلستان خصوصاً ترکمن‌صحرا در فوتبال بسیار بالاست. این حرف من نیست بلکه مدیران آکادمی اذعان می‌کنند، متاسفانه بعضی‌ها به‌علت عدم توان مالی نمی‌توانند در پایتخت ماندگار شوند.

س: الگوی شما در ورزش فوتبال کدام بازیکن می‌باشد و از نظر اخلاقی به کدام مربی نظر مساعد و ویژه دارید؟ آیا از آکادمی کیا راضی هستید؟

ج: الگوی من در فوتبال شجاع خلیل‌زاده بازیکن سابق پرسپولیس می‌باشد و در حیطه اخلاقی، ورزشی استاد جبار دولو،  الگوی اخلاقی من است وی در بدن‌سازی در رشد من کمک شایانی کردند و از آکادمی کیا هم بسیار راضی هستم خصوصاً آقای هادی مهدوی‌کیا مدیر آکادمی در عرصه فوتبال پایه، کمک‌ها و آموزش‌هایی که می‌دهند بسیار کارساز است که جای تشکر بسیار دارد.

س: ناگفته‌‌ای دارید، بفرمایید ؟

ج: خواستن توانستن است، علاقه و استعداد مکمل همدیگرند و در پایان ضمن تشکر از جنابعالی و رشیده قره‌باشی فعال عرصه فوتبال، خواهشی از داراییان گنبدقابوس و ترکمن‌صحرا دارم، پتانسیل ورزشی خصوصاً فوتبال منطقه بسیار است، بزرگواران اگر در تهران یا کلان‌شهرا امکاناتی دارند در اختیار بازیکنان منتخب آکادمی‌های فوتبال قرار داده و تحت پوشش قرار بدهند تا استعدادها شکوفا شود. در خاتمه از مدیر مسئول آکادمی‌ کیا آقای مهدی مهدوی‌کیا و مدیر مجموعه تهران آقای هادی مهدوی‌کیا سپاسگزارم که مرا پذیرفتند تا در آکادمی مطرح کشوری و بین‌المللی عضو شوم.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا