گفتگو

گفتگو با امان محمد لطفی جوان فعال ترکمن

پایگاه خبری اولکامیز – با ظهور و گسترش فضای مجازی و فراگیر شدن شبکه های اجتماعی ، در جای جای ترکمن صحرا جوانانی هستند که در عرصه های مختلف اجتماعی فرهنگی هنری ورزشی فعالیت مستمر  و صادقانه ای دارند.  این تلاشها بدون شک در پویایی و بالندگی جامعه نقش موثری دارد. امان محمد لطفی یکی از این جوانان فعال و بی ادعاست که در غرب ترکمن صحرا فعالیت گسترده ای در زمینه های فرهنگی – اجتماعی دارد. با وی در باره ی چند و چون فعالیت هایش گفتگویی انجام دادیم که در ذیل میخوانید :

🔺 آقای لطفی در ابتدا خودتان را به کاربران اولکامیز بیشتر معرفی کنید ؟ اهل کجایید ؟ کدام دانشگاه درس خواندید؟  تحصیلات شما چیست شغلتان چیه و .‌.‌.‌؟ با سلام ،آمان محمد لطفی هستم،تحصیلاتم «مدیریت امور گمرکی» (مقطع فوق دیپلم)،دانشگاه کوشیار گیلان تحصیل کردم،اهل شهرستان گمیشان هستم، فعلا شاغل نیستم .

🔺چه انگیزه ای باعث شد که به فعالیت های فرهنگی اجتماعی روی بیاورید ؟ چراغ دین و شریعت و فرهنگ مون روشن تر بشه ، آرزوی من خوشبختی جوانا هست،،

🔺در باره فعالیت هایتان کمی بیشتر توضیح دهید چه می کنید ؟ تاکنون چه اقداماتی را در فضای مجازی و حقیقی انجام دادید ؟ به عنوان جز کوچکی از جامعه ،قصد دارم با همکاری روحانیون، کارشناسان ، مشاوران ،ادرات،و خانواده ها ،یک موسسه مردمی و عام المنفعه با محوریت سلامت جامعه تشکیل بدم ،که در نوع خودش میتوان گفت  یکی از بزرگترین دغدغه های ما ترکمن ها هست تا در مشاوره و درمان در خصوص مشکلات زوجین و خانواده ها کار کنیم، هم مهارت های زندگی و کسب آداب معاشرت را برای کودکان ،نوجوانان،و جوانان آموزش دهیم،و هم امکان دیدار و ازدواج و حرفه آموزی را فراهم کنیم، با افراد و اساتیدی ک اکثرا با مردم در ارتباط هستند و اجتماعی تر هستند مشورت کردم، با افراد مدنظر در حوزه های مختلف. تماس گرفتم و پیامم و اهدافم رو براشون نوشتم، یه هماهنگی و آشنایی اولیه در گروه (تلگرام و واتس اپ)با همدیگه داشتیم، بعد دیدار های حضوری و چهره ب چهره و عملی صورت گرفت، امروز در هیئت یک گروه منسجم پیگیر کارها هستیم. با رضایت و همکاری کارشناسان ،مشاوران ،افراد صاحب فن و علم در این زمینه ها و مساعدت علمای واقعی و خانواده ها ،یک هیئت امنا تشکیل دادیم ک خودشان کاملا مورد اطمینان و مورد اعتبار هستند،البته بدون هیچ تبلیغاتی زیرا بررسی و حل این معضلات ،هم بصورت موردی، هم بصورت عمومی،افراد محترم و مورد اعتماد و راز دار می طلبه، پرسنلی که کاملا راز دار باشه چون قراره مشکلاتی رو قبل از وقوع پیوستن حل کنیم، و این عام المنفعه هست و هیچ‌گونه سود مالی ندارد .

🔺اهداف شما از این فعالیت ها چیست به دنبال چه هستید ؟ عام المنفعه و خیرخواهانه است  ، در راه خدا  فعالیت می کنیم

🔺استقبال مردم ترکمن به ویژه جوانان از فعالیت های شما چگونه است ؟ استقبال مردم بسیار خوبه و آماده همکاری،و نیتشون خالصانه هست، بویژه افراد خاص و علاقه مند به کارهای اجتماعی و کمک ب نسل جوان و آسیب دیده،از اشخاص صاحبنظر.و ریش سفید. و اخوند،تا مردم عادی و جوانان روستایی که شاید نتونن در امر مشاوره کمکی بکنند ولی تمایل به کمک دارن،و همیشه دوست دارن معضلاتی مثل طلاق ،بین جوانان کم بشه،ودر هر کاری بشه که ب نفع جوانان باشه، در این حرکت سهیم باشن

🔺از مشکلات و سختی ها و محدودیت های کارتون صحبت کنید؟ کار دشواری هست آنهم در بین ترکمنها که با این مقوله نا آشنا هستن، استارت مجموعه رو زدیم ،و کم کاستی ها و مشکلات نمایان میشه، البته مرحله به مرحله تکامل پیدا میکنه .

🔺آیا حامیان و همکارانی هم دارید؟ اگر جواب مثبت است چه کسانی هستند و در چه مواردی با شما  همکاری و حمایت می کنند؟ در این موضوع و سلامت جامعه همه موافق هستند و از هیچ کمک و حمایتی دریغ نمیکنن، موسسه های خیریه،ادارات،گروه های مردمی،علمای منطقه،تحصیل کردن های رشته های مشاوره ،روانشناسی ،جامعه شناسی ،علوم تربیتی و.،امامان جمعه،ریش سفیدان ،جوانان دغدغه مند,و امثالهم، همواره بصورت عملی حامی و پشتیبان من بوده اند و هستند ،

🔺مهمترین دغدغه شما چیست ؟ عاقبت بخیری انسانها

🔺در آینده چه برنامه ای دارید ؟ نفس عمل خوب هست، امیدوارم مجموعه دورموش ترکمن در آینده با،برنامه های مدون و هدفمند و عام المنفعه.دوام داشته باشه. همچنین امیدوارم این برنامه با خروجی زیاد همراه باشه و نتیجه خوبی هم بدست بیاد.

🔺شماره ارتباطی تان را برای علاقمندان اعلام بفرمایید ؟ شماره ارتباطی بنده «۰۹۰۱۰۳۷۱۱۰۳» می باشد

🔺 سخن آخر ؟ از شما جناب ایزدی تشکر ویژه دارم وامیدوارم که خداوند توفیقات روز افزون را به ما و شما نصیب بگرداند.

گفتگو از : لطیف ایزدی / ۲۳ آبان ۹۹

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا