گفتگو

گفتگو با امید قرنجیک کاندیدای شورای شهر گنبد

گنبد برای پیشرفت نیاز به قدم های بزرگ ندارد بلکه نیاز به عملی کردن قدم ها و ایده های کوچک دارد

پایگاه خبری اولکامیز- جوانان با شور و انگیزه و توان و تحرکی که دارند کارها را به پیش می برند . اساسا رشد  و توسعه هر جامعه به جوانانش بستگی دارد.  اگر جوانان در میدان باشند آن جا  توسعه می یابد و لی اگر در رکود و رخوت و یاس به سر ببرند آن سامان به توسعه  و پیرقت نمی رسد.  در این دوره از انتخابات شورای شهر گنبد جوانان کثیری به صحنه رقابت ها آمده اند که جلوه ی تازه ای به این رویداد اجتماعی بخشیده اند.  یکی از این جوانان پر امید ، خودجوش  و  سازنده  آقای امید قرنجیک می باشد کسی که اعتقاد دارد : ” گنبد برای پیشرفت نیاز به قدم های بزرگی ندارد، بلکه نیاز به عملی کردن قدم ها و ایده های کوچک دارد از این منظر اساس موفقیت های بزرگ گام های کوچک است. ” که سخن بسیار درست و حکیمانه ای است. با این کاندیدلی جوان و فعال ، گپ و گفتی انجام دادید که در پی می آید :

س – آقای قرنجیک خودتان را معرفی کنید ”  

امید قرنجیک هستم. در سال ۱۳۶۶ متولد و بزرگ شده ی گنبد کاووس . نام پدرم ارازمحمد معروف به ارمی از رانندگان و کامیونداران قدیمی و بازنشسته گنبدکاووس میباشد.

س – از تحصیلات مقدماتی و تکمیلی تان صحبت کنید ؟

دوران ابتدایی در دبستان سیدجمال الدین اسد آبادی واقع در خیابان رودکی و همچنین دوران متوسطه و دبیرستان و پیش دانشگاهی را در گنبد سپری نمودم. در مقطع کارشناسی در رشته ی مدیریت بازرگانی فارغ التحصیل شدم.

س – از سوابق کاری خود برای مخاطبان اولکامیز حرف بزنید؟  

باتوجه به رشته ی تحصیلی و دانشگاهی ام در سال ۹۱ به عنوان مدیر و کریر در زمینه حمل و نقل بین المللی به مدت ۷ سال فعالیت کردم. هم اکنون در حال حاضر به شغل تجارت مشغول میباشم.

س – معنی کریر چیست ؟

کریر یک کلمه انگلیسی است. فعالیت کریری بین‌المللی عبارت است از تصدی بلافصل جابجایی کالا از کشوری به کشور دیگر به روش تعیین شده و بر طبق قرارداد منعقد شده حمل و نقل.

س- هدف و انگیزه شما از کاندیداتوری در ششمین دوره انتخابات شورای  شهر گنبد کاووس چیست؟

بعنوان یک شهروند احساس میکنم اعضای شورا با توجه به نوع خدمتی که ارائه می دهند باید از دل شهر و آشنا با تمام مسائل و مشکلات شهر خود باشند ، به حسن مسئولیت خود در این چند سال ، امسال تصمیم گرفتم پا در میان بگذارم تا سعی کنم دین خود به شهر خودم را ادا کنم .

س- به نظر شما مهمترین وظایف اعضای شورای شهر چیست ؟ 

شورا یک دستگاه نظارتی است و مرجعی که شورا باید بر آن نظارت کند شهرداری می باشد . این نظارت در راستای انجام بهتر امور در راستای قانون می باشد .اعضای شورا که افراد منتخب شهروندان می باشد ، شهردار انتخاب می کنند. شورا یک مرجع تصمیم گیری و نظارتی است و در این مورد دارای اختیارات وسیعی از جمله تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری می باشد. شورا وظایف متعددی دارد اما مهم ترین آن این است که مردم می توانند در اداره شهر خود دخالت کنند . به عقیده من شورای شهر یک مکان معنوی و فرصتی برای خدمت است تا هر فرد دینش را به منطقه اش ادا کند. زحمتی که اعضای شورا برای مردم و منطقه می کشند هیچ گاه از خاطر مردم نمی رود.

س – شهر تاریخی گنبد کاووس برای توسعه متوازن و همه جانبه چه  ظرفیت ها و پتانسیل هایی دارد ؟

۱) بنده جوانان را از قوی ترین و بزرگترین پتانسیل توسعه برای هر جامعه ای در همه زمینه های اقتصادی، ورزشی، فرهنگی ، اجتماعی و … می دانم. لذا گنبدکاووس با داشتن جوانان فعال ، قوی ، پرانرژی ، بااستعداد و ورزش دوست فرصت بسیار مناسب و عالی در استعداد یابی و پرورش ورزشکار در جهت توسعه صنعت ورزش و نام آوری در تمامی رشته های ورزشی را دارد .

۲) گنبد کاووس با دارا بودن بزرگترین برج آجری جهان در کنار نمایش فرهنگ ترکمن از طریق گسترش جاذبه های گردشگری می تواند از بزرگترین فرصت صنعت توریسم خود نهایت استفاده را بکند. در این زمینه توسعه اقامتگاه های بومی و بومگردی هایی که در منطقه در سال های اخیر توسط جوانان خلاق منطقه دایر شده اند،نیازمند حمایت می باشند. برنامه ریزی دقیق جهت پیشبرد صنعت های بومی مثل قالی بافی ترکمن در سطح بین المللی جهت ایجاد برند جهانی.

۳) گنبدکاووس بدلیل همجواری با ترکمنستان از موقعیت و فرصت اقتصادی و صادراتی خوبی برخوردار است . ترکمنستان بدلیل واردات کالای مختلف و فراوان از سمت ایران از جمله کالاهای ساختمانی و آهن آلات می تواند فرصت خوبی برای تولید کنندگان در گنبد ایجاد کند .

و همچنین باید تمهیداتی پیاده شود که بتوان از تولیدات کشاورزان و باغداران محلی در جهت عرضه کشوری حمایت شود. برای مثال ؛ بازاریابی،ایجاد کارگاه های بسته بندی، کارگاه های فراوری محصولات و …

س –  به چه دلیل حضور جوانان در انتخابات مهم است ؟

جوانان نیروی محرکه اجتماع هستند و از انجا که مشارکت سیاسی به عنوان یکی از شاخص های عمده ی توسعه تلقی میشود حضور جوانان به عنوان بخش عمده ی سرمایه ی انسانی نقش تعیین کننده ای در اداره ی امور کشور دارد. کشور ما در پنجمین دهه از انقلاب قراردارد در این دوره مردم مطالبه های متفاوتی با دوره های قبل دارند و با توجه به این نسل از انقلاب و پیشرفت علم و تکنولوژی لزوم تغییر در نسل اداره کننده ی جامعه امروز غیر قابل اجتناب است.

س – به نظر شما چرا مقام معظم رهبری به انتخابات پرشور تاکید می کنند ؟

انتخابات در هر چهار سال مانند دمیدن هوای تازه به کشور است،انتخابات پرشور نشانه ی اقتدار ملی است،همانطور که رهبر کشورمان فرمودند،”شرکت در انتخابات نشان دهنده ی این است ک ملت ایران زنده است و به سرنوشت کشورش علاقه دارد و هر رای که به صندوق انداخته میشود در حقیقت رای به نظام جمهوری اسلامی  است “و برای کشور بسیار با ارزش میباشد از این رو مشارکت ملت فهیم در این عرصه نشان دهنده وجود مردم سالاری دینی در کشور است. بدین جهت هر فردی باید وظیفه خود را حضور در انتخابات بداند،اعم از این که برای انتخاب شدن باشد یا انتخاب کردن.

س – برخی ها قدرت و استعداد جوانان را باور ندارند و به توانمندی آنها به دیده  شک و تردید می نگرند. در این باره چه سخنی دارید؟

هر جا کشور از قدرت جوانان استفاده کرده و به آن بها داده، از چالش ها بسلامت عبور کرده است، یکی از مسائلی که بیش از هر زمان دیگری در کشور خودنمایی میکند، وجود نیروهای نسل اول و دوم انقلاب در پست هایی است که برای عبور از مشکلات و ادامه حرکت نیاز به خلاقیت و نواوری دارند، از این رو جوانان با داشتن روحیه خستگی ناپذیر،خطرپذیر ،ابتکار و صراحت میتواند قدم در این راه بردارند.

به عقیده بنده ،جوانان ما، مخصوصا در این منطقه، با داشتن ایده ها و نگرش های جدید، انگیزه و توان فراوان و داشتن ابتکار عمل در حل مسائل امروزه ی جامعه از بزرگترین سرمایه های مسیر رشد و توسعه میباشند.

س – در پایان اگر سخن ناگفته ای دارید بفرمایید ؟  

بنده شهر خود را همچون خانه خود می دانم. توسعه و آبادانی آن را از ضروریات می دانم و هیچ تردیدی ندارم این شهر بزرگ و شهروندان عزیز ما لیاقت این چنین توسعه و آسایش را قطعا دارند گنبد برای پیشرفت نیاز به قدم های بزرگی ندارد، بلکه نیاز به عملی کردن قدم ها و ایده های کوچک دارد از این منظر اساس موفقیت های بزرگ گام های کوچک است.

گفتگو از : لطیف ایزدی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا