یادداشت

گل بود به سبزه نیز آراسته شد

پایگاه خبری اولکامیز- جلال گل ، فعال اجتماعی : با پایان یافتن نگاه استصوابی شورای نگهبان در تأیید صلاحیت افراد ثبت‌نام کننده در انتخابات ریاست جمهوری زوایا دید مردم به این تأیید صلاحیت های اعمال شده  باعث بروزحرف و حدیث های فراوانی در بین آحاد گسترده مردم و فعالین سیاسی روبرو شده که اکثر قریب به اتفاق آنان نوعی عدم توجه به ارمان ها و باورهای انقلاب در جامعه ترسیم می نمایند.

آن هم با حذف بیشتر نیرو‌های انقلاب از طیف های مختلف با گرایشات و سلیقه ها و افکار سیاسی مختلف که درنوع خود می توان بی سابقه دانست.

بیشترین شوک این اتفاق با عدم تایید ناباورانه تمامی کاندیداهای اصلاح‌طلبان از تصدی پاستور صورت گرفت آن را هم بی شک بدلیل ترس از دو قطبی شدن و بیان اظهارات قابل  تامل مناظره کنندگان نامزدهای انتخاباتی برای سخنوری و تاخت و تاز آنان بر مسأله جامعه و اتفاقات افتاده یا شرف اتفاق در آینده نه چندان دور دست به مرزبندی‌های سیاسی زده شده است.

در حالی که مردم متدین کشور دوست دارند انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا پر شور و شوق وافر برگزار تامردم با اعتقادات و عقاید دست به انتخاب شخص مورد نظر خودبرای تصدی مناصب های ذکر شده دست یابند نه تحمیل آن برای مردم با تک حزبی کردن انتخابات کشور .

اگر نگاهی گذرا به سخنان سخنگوی شورای نگهبان داشته باشیم حضور حداقلی را بدون گزند به آینده کشور ترسیم و استقبال زیر پوستی از آن می‌کند که خود نوعی باعث بروز بی عاطفی و دلسردی به جامعه تزریق می‌کند.

با این بیانات ذکر شده ی سخنگو مردم خود را نوعی اضافه بار بر دوش حاکمیت میدانند بهتر بود شورای نگهبان دست از محدودیت نگری بر می داشت تا نامزدهای مختلف با سلایق و افکار سیاسی متعدد به رقابت می پرداختند تا اعتبار و معیار احزاب و گروه‌های سیاسی به دست خود مردم مورد ارزیابی قرار می‌گرفت نه که همچون انتخابات مجلس که با نادیده گرفتن احزاب دیگر باعث وجود آمدن مجلسی شده که بدون قائل بودن به آرا مردم برای برون رفت از اوضاع آشفته کشور که همچون باتلاق غیر قابل کنترل در حال خور شدن مردم در برابر گرانی های افسار گسیخته و ناهنجارهای اجتماعی و اختلاسات بی پایان باشد که حتی نظرات و مصوبات موکلین مردم بدون اطلاع آنان دستکاری و مفاد حاصل آن به نهادهای بخصوصی سوق داده میشود.

این اقدامات این نهاد حاکمیتی باعث زیر سئوال رفتن پایه و اساس دموکراسی در کشور می‌شود و همچنین جوابگو نبودن این نهاد به حاکمیت است که برای خود خط و مشی ترسیم کرده که این تأیید صلاحیت افراد با واکنش‌های متعددی از سوی کشنگران سیاسی و اجتماعی  و خود افراد تأیید صلاحیت شده را گرفته که خواهان تجدید نظر شورای نگهبان برای رقابت پذیر بودن انتخابات می پندارند.

پس بهتر است واقع بینانه تصمیمی اخذ  شود تا همگان از آن نفع ببرند نه گروه و افراد خاص جامعه بهتر است ایران برای همه ی ایرانیان باشد و اصالت پایه دموکراسی و شایسته سالاری در آن حفظ شود من الله التوفیق

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا