اجتماعی

دو نکته

پایگاه خبری اولکامیز- شکور زیرک روزنامه نگار گنبدی : خدمت دوست خوبم آقای لطیف ایزدی وهمه همراهان کانال تحلیلی و خبری اولکامیز سلام عرض می کنم و از آقای عظیم قرنجیک تشکر می کنم که تحلیل بنده را با عنوان ” هاشمی را باید از نو شناخت ” مطالعه کردند و مطالبی نوشتند. لازم دیدم دو نکته را بطور خلاصه عرض کنم:

۱–به نظر می رسد در دولت آقای هاشمی رفسنجانی، بنابراین بود که به موضوع اقتصاد صرفا از دریچه اقتصادی نگاه نشود و در دولت هاشمی موضوعات سیاسی و بین المللی که به مسائل داخلی ایران از جمله موضوع اقتصاد تاثیر گذار بودند، بررسی و رصد می شد. به همین جهت سیاست تنش زدایی با همسایگان (به عنوان زیر مجموعه بهبود و توسعه روابط خارجی) از سوی دولت آقای هاشمی رفسنجانی پی گیری شد.

۲–سیاست تنش زدایی دولت هاشمی، در دولت سید محمد خاتمی هم ادامه یافت ولی در دولت آقای احمدی نژاد نه تنها سیاست تنش زدایی و دوستی با همسایگان پی گیری نشد، بلکه سیاست تنش آفرینی در دولت آقای احمدی نژاد، یکی از ملموس ترین برنامه هایی بود که توسط دولت وی اجرا شد. بنابراین نمی توان ادعا کرد که برنامه های اقتصادی دولت هاشمی در دولت های پس از وی هم اجرایی شد.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا