مطالب ویژه

در رثای بزرگ مرد ترکمن صحرا

پایگاه تحلیلی خبری اولکامیز- نورمحمد مرادی  یکی از همراهان فعال و اهل قلم اولکامیز که در بجنورد روزگار می گذراند در سوگ و رثای دکتر غیادی یادداشت ذیل را ارسال نمود که در پی می آید:

مردمان نجیب جرگلان که صلابت و پاکی را از چشمه های زلالش، وقار و شکوه را از کوههای با عظمتش و صداقت یکرنگی را از سرسبزی دشت هایش الهام می گرفتند. منتظر یاریگری بودند بودند تا مرهمی بر زخم هایشان باشد.

زخمی که از تازیانه بی مهری زمانه بر پیکرش نقش بسته بود. دست یاریگر دکتر معجزه گر در تابستان سال ۷۳ به مدد نیازمندترین مردمان آمد تا با مرهم نهادن بر دستان پینه بسته و رنجور مردان و زنان این بخش از جامعه حلاوت و شیرینی بهتر زیستن را هدیه کند.

دکتر غیادی علاوه بر اعجاز درمان در طرح های پایلوت خدمات بهداشتی و درمانی، تولید اشتغال در صنعت اسب استان و ایران، توسعه و معرفی فرش های تکرو و دو روی منطقه به بازارهای جهانی، توسعه باغات توت و نوغانداری، توسعه بوم گردی روستایی و معرفی جاذبه های گردشگری استان، راهنمایی و آموزش و امداد حجاج در سال های ۸۴ و ۸۶ و ۸۸ و ۸۹ را نیز به عهده داشت و از این طریق منشا خدمات موثر و چشمگیری بود که خدمت به مردمان محروم این منطقه را که خالی از رنج و مرارت نبود به گرمابه و گلستان شهر ترجیح می داد.

دکتر غیادی که فردی متعهد به کرامت انسانی و در تمام مواهب و مواعید و ناخوشی ها همگام و همراه با مردم جرگلان بود، ناباورانه از میان این مردم پر کشید و جامعه را به سوگ نشاند.

این مصیبت جانگداز نه قابل تحمل است و نه قابل جبران، فقط می توان یاد و خاطرش را گرامی داشت و همواره فریاد زد. روحت شاد ای بزرگ مرد . روحت شاد دکتر غیادی.
پانزدهم شهریور

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا