اخبار

مطالبه گری دکتر غیادی در سفر مقام معظم رهبری به بجنورد

پایگاه تحلیلی خبری اولکامیز – عطابردی خانی : نماینده مردم شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت:
تنها کسی که در سفر مقام معظم رهبری مطالبه گری نمود دکتر عبدالجلیل غیادی بود.

دکتر وحیدی در مراسم پنجمین روز درگذشت دکتر غیادی ضمن عرض تسلیت به اهالی استانهای خراسان شمالی و گلستان افزود، بعضی دوستیها به دلیل نسبی و سببی میباشد ولی بعضی از دوستان مثل دکتر غیادی آنقدر به انسان نزدیکتر است که آدم گاهی احساس میکنه که مثل اقوام درجه یک میماند.

وی با اشاره حضور سه دهه دکتر غیادی در منطقه جرگلان گفت:
دکتر عزیز به بنده گفتند من وقتی برای گذراندن طرح به این منطقه آمدم بخاطر نفس روحانی حضرت آتا ایشان محمدی ( از نوادگان مختومقلی فراغی) در جرگلان ماندم.

وی در ادامه افزود، ما خیلی پزشک دیدیم ولی انسان بودن و به کمال رسیدن مهم است ، من مطمئنم که دکتر غیادی میتوانست در ۲۰ کشور خدمت کند ولی این مرد اصلا این به ذهنش هم نرسید.

دکتر وحیدی در خصوص علاقه مندی دکتر غیادی به توسعه علمی منطقه راز و جرگلان افزود ، کسی که برای تحصیل دختران در این منطقه قدم پیش گذاشت برای اولین بار ایشان بودند.

وی گفت: باوری در این مرد بود که شگفت آور بود چون میگفت ، این شهرستان میتواند برای چند استان نان بدهد و همچنین دکتر غیادی تنها کسی بود در سفر مقام معظم رهبری مطالبه گری کرد و گفت، ما دوتا داشته داریم که یکی اسب و دیگری صنعت ابریشم میباشد که در خصوص این رشته ها واقعا تلاش نمود و نوغانداری را از برداشت پیله تا تبدیل آن به نخ ابریشم و تولید فرش ابریشم دو رو رسانده و آن را به مرحله صادرات رساند و مانباید این کارها را رها کنیم.

نماینده شهرستانهای بجنورد ، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تعامل با همسایگان افزود، ما باید همسایگان را چه در داخل و چه در خارج از کشور در یابیم ، کشور همسایه و برادر عزیزمان ترکمنستان برای ما یک ثروت است ، من به جناب آقای رئیسی عرض کردم آنهایی که در دولت قبل کم لطفی کردند ، ارتباط ایران با ترکمنستان ضعیف شد الان باید آن را تقویت کنیم، نگاه دکتر غیادی هم همین بود.

دکتر وحیدی با اشاره به پاسداشت مقام دکتر غیادی گفت: راه دکتر غیادی در مسیر توسعه ، ایثار ، وحدت ، پیشرفت آبادانی ، توجه به فقرا بود و برنامه های زیادی داشت و ما باید در تحقق آنان تلاش نمائیم و ان شاءالله بپاس خدمات ارزنده ایشان ومانا بودن یاد ایشان دو تندیس وی را در ورودی شهر یکه صود و ورودی مطب ایشان نصب و بلوار این شهر و میدان اسبدوانی و یکی از اماکن مهم مرکز استان را بنام ایشان مزین کنیم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا