مطالب ویژه

دیدار با ریاست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور / بخش دوم و پایانی

پایگاه تحلیلی خبری اولکامیز – غفور کمی ، خبرنگار اولکامیز :                    حجت‌الاسلام والمسلمین دیلم در ادامه اظهاراتش بیان داشت:
۱۴نفر از علمای اهل‌سنت با مدرک سطح ۲(کارشناسی)در آزمون اخیر آموزش و پرورش پذیرفته شده و در حال حاضر معلم رسمی آموزش و پرورش هستند.
علما می‌توانند با مدرک سطح ۲ در همه آزمونهای استخدامی کشور در مشاغل مرتبط مثل آموزش و پرورش، ثبت اسناد، دفاتر ازدواج، دفاتر مشاوره، روحانی حج و … همانند فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شرکت کنند.

در حال حاضر چند‌نفر از علمای اهل‌سنت در مناصب وکالت و قضاوت مشغول به کار هستند.

۳۰ نفر از عزیزان از دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم مدرک کارشناسی‌ارشد خود را دریافت کردند.
۱۵نفر در دانشگاه المصطفی به صورت بورسیه و بدون پرداخت هزینه تحصیل و در حال حاضر تعدادی از آنها در مقطع ارشد فارغ‌التحصیل شدند که یکی از این بزرگواران حاج آخوند میرزاعلی بودند که از پایان‌نامه ارشد خود دفاع کردند.
از برادرانی که دوره ارشد خود را در دانشگاه ادیان و مذاهب قم سپری کردند ، هم‌اکنون ۲نفر در همین دانشگاه در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

رهبر معظم انقلاب چندین بار در جمع مسئولین و در کنگره شهدا از استان گلستان به عنوان الگوی وحدت اقوام و مذاهب مختلف نام بردند که این آسان به دست نیامده و تعامل اقوام مختلف و مردم استان باهمدیگر و هشیاری نماینده محترم ولی‌فقیه در استان نقش بسزائی داشته است.

ما هم دوست داریم اصحاب‌رسانه با استفاده از اندیشه و قلمی که دارند به زندگی مسالمت‌آمیز مردم و اقوام مختلف کمک کنند.
انتظار از اصحاب رسانه این است که در تحلیلهایشان جامع‌نگر باشند و همه جوانب را درنظر بگیرند.
و همینطور توقع داریم نقاط قوت را هم ببینند و ذکر کنند و تنها به ایرادات نپردازند.

قلمی که خداوند به آن قسم خورده و در آیات خودش بدان اشاره کرده بسیار ارزشمند است و باید در مسیر درست از آن استفاده شود.

انتظار می‌رود رسانه‌ها در گزارش اخبار و وقایع تعجیل نداشته‌باشند و با آگاهی کامل از اتفاقات و اطلاع کامل نسبت به انعکاس مسائل اقدام کنند.

در برخی اتفاقات اوایل انقلاب در برخی نقاط کشور و از جمله در حوادث شرق استان دست بیگانگان در این حوادث دخیل بوده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در پاسخ به سوال آقای رحیمی‌سعید در رابطه با بحث اعزام طلاب حوزه‌های علمیه به حج عمره اظهار داشت:
این دفتر سه سال کاروان مخصوص طلاب جهت حج‌عمره داشت که اینجانب در سال ۹۳ در معیت دوستان در این کاروان بودم و قطعا در صورتی که بحث اعزام به حج عمره مجددا از سرگرفته شود ما این برنامه را داریم و الآن بیش از دویست نفر در لیست و در صف اعزام هستند که در صورتی که فضای لازم فراهم شود ان‌شاءالله دوباره آن‌را از سر خواهیم گرفت.

نگارنده: در پایان از حجت‌الاسلام والمسلمین دیلم ریاست محترم و جناب علیرضا شابدین معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی مرکز جهت برگزاری این نشست و زحماتشان در رابطه با حوزه‌های علمیه اهل‌سنت و اقداماتی که در راستای تقریب‌مذاهب اسلامی انجام می‌دهند تشکر می‌کنیم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا