سیاسی

روح الله کلانتری: جناب رئیس جمهور اعتماد مردم را باز گردانید!

پایگاه تحلیلی خبری اولکامیز – روح الله کلانتری روزنامه نگار اصلاح طلب گرگانی و عضو شورای مرکزی و مسئول سازمان معلمان گلستان در یادداشتی نوشت :
آیت ا… رییسی در مراسم تحلیف خود در خانه ملت سوگند یاد کرد و وعده هایی را به مردم داد.او در این مراسم گفت که دولت سیزدهم دولت مردمی است و منشوری را اعلام کرد.دولت وفاق ملی، عدالت گستر،فساد ستیز و تبعیض گریز خواهد بود.

سیاست خارجی متوازنی خواهد داشت و تلاش می کند که با رفع تنگناهادر معیشت و سفره مردم بهبود و رونق ایجاد کند.تحریم ها علیه ملت ایران لغو خواهد شد و ازهر طرح دیپلماتیک برای رفع تحریم ها استفاده خواهیم کرد.

نشاط و شادابی و شور اجتماعی در کشور گسترش خواهد یافت .آزادی های اجتماعی و فرهنگی مجدانه پیگیری می شود. گفت که ما مدافع حقوق بشر و حقوق انسان هستیم و در جهت ایجاد شفافیت حداکثری در اقتصاد، خشکاندن ریشه های فساد و رانت خواری، مهار تورم، تقویت ارزش پول ملی و صیانت از محیط زیست پیگیر بوده و خادم مردم هستیم.

او وعده داد که به دنبال حاکمیت مردم سالاری دینی است.جناب رییسی اوضاع آشفته این روزها نه یک معضل، نه چند معضل که ملغمه ای از مشکلات ریز و درشتی است که همه روزه در صفحه مجازی سیلی میزند بر صورت آدمی. آمار مرگ و میر ناشی از کرونا، اعتراضات مردمی در خوزستان، اعتراضات معلمان و بازنشستگان در مورد حقوق و لایحه رتبه بندی ، افزایش سرسام آور قیمت ها که هر هفته خود را در سبد زندگی مردم نشان می دهد و موارد بیشمار دیگر .

در چنین اوضاع آشفته ای به نظر می رسد در شرایط کنونی تنها یک وظیفه مهم بر عهده شما و کابینه دولت و مسئولان اجرایی است. بازگشت اعتماد مردم به ارکان دولت و حاکمیت.. اگر همین یک وظیفه را به نحو احسن انجام دهید ، می توان امیدوار بود که سرمایه اجتماعی را پشت سر خود دارید.

میتوان با استفاده از این سرمایه اجتماعی از مردم خواست تا آستین همت بالا زنند و به دولت و حاکمیت کمک کنند. به دولت فرصت دهند که به ملت خدمت کند.باید اعتماد از دست رفته مردم را بازگردانید. باید شما و وزراء ، استانداران و فرمانداران کوچه به کوچه و خانه به خانه به دنبال بازگشت اعتماد مردم باشید.

باید به آنها ثابت کنید که به دنبال پست و مقام و فامیل بازی و باند بازی نیستید و در تشکیل دولت فراجناحی که شعارش را در ایام انتخابات می دادید صادقید ودر انتخاب مدیران اجرایی خود آنرا عملیاتی خواهید کرد.این روزها بحث انتخاب استانداران در کشور مطرح است و به نظر می رسد که وزیر محترم کشور دولت را با پادگان اشتباه گرفته و تلاش دارد که استانداران را از میان نظامیان انتخاب کند.

اگر چه آنها نیروهای کارآمدی در حوزه مسئولیت خود هستند، اما پادگان با دولت تفاوت دارد. پیشنهاد می کنم که ملاک انتخاب استانداران و فرمانداران شایستگی، تعهد و کارآمدی باشد و نه نظامی گری و این اولین شرط ایجاد اعتماد در میان مردم است.

رمز بقاء و دوام هر نظام و حکومت و دولتی اعتماد مردم است.مردم ما منتظر تحقق وعده های جنابعالی و اعضای کابینه شما بوده و امیدوارند که با انجام آن وعده زندگی آبرومندانه ای را برای خود و خانواده هایشان شاهد باشند. انشاء ا…

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا