اخبار

رزمنده دوران دفاع مقدس: روحیه ایثارگری در جامعه تقویت شود

پایگاه تحلیلی خبری اولکامیز – رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: هم اکنون باید روحیه ایثارگری، جهاد و شهادت طلبی در جوانان و نوجوانان با نشر فرهنگی و هنری فرهنگ عاشورایی در رسانه، تئاتر، سینما، رادیو و کتاب تقویت شود.

مجید دائمی روز پنجشنبه در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: دشمن با جنگ نرم  به دنبال این است که هویت و فرهنگ جوانان ایرانی را به انحراف بکشاند که نشر و آموزش بصیرت و دشمن شناسی در قالب برنامه های فرهنگی و هنری راه  نجات این  نسل از تهاجمات دشمنان است.
این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: همچنین باید برای خنثی سازی توطئه های دشمنان سطح آگاهی جوانان به آرمان های بلند انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) را برای پایبندی این نسل ارتقا دهیم.

ناخدا سوم نیروی دریایی ارتش افزود: برای آگاه سازی و آشنا ساختن دانش آموزان و دانشجویان با هشت سال دفاع مقدس باید با استفاده از استادهای صاحب نظر برنامه ریزی های مدون و اثربخشی صورت گیرد که آشنایی نسل جوان با سیره شهدا در زمان حاضر یکی از واجبات است.

وی بیان کرد: امروز باید برای تقویت و ایمن نگهداشتن سرمایه های کشور و نسل آینده در ترویج و استحکام فرهنگ شهادت تلاش کنیم تا جوانان قدم در جا پای تاریخ اسلامی و الگوهای اسوه اخلاقی بگذارند.

دائمی تاکید کرد: مسئولان و کارشناسان با نیازسنجی نیازهای جوانان به دنبال تقویت روحیه آینده نگری در این قشر تاثیرگذار جامعه باشند.
این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به مکتب عاشورا و آموزه های دینی برای ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار گفت: جنگ جهان سلطه و ظلم  رویارویی و دفاع تمام عیار اسلام با جهان استکبار و کقر بود و انسان های بزرگ در هر شرایطی در مقابل استکبار، ظلم و ستم ایستادگی می کنند.

وی تصریح کرد: از دوران کودکی در کنار  پدر و کلید داری مسجد یاد گرفتم تمام کارهایم برای رضای خدا باشد و در دفاع مقدس نیز معامله من و همرزمان شهیدم فقط با خدا بود.

دائمی که بازنشسته نیروی دریایی ارتش است با اشاره به مأموریت‌های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش با پشتیبانی ازعملیات‌های مختلف نقش بی‌بدیلی در حفظ، حراست و دفاع از مرزهای آبی، سکوهای نفتی و پشتیبانی از اقتصاد کشور در مقابل دشمن متجاوز بعثی داشت.

به گفته وی رزمندگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حضور هوشیارانه در جزایر و مناطق اقتصادی در نقل و انتقال اجناس، کالاها و به خصوص مایحتاج هموطنان  تلاشی بی وقفه داشتند.

ناخدا سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دفاع مقدس را گنجینه از خاطرات رزمندگان دانست و گفت : دریادلان و رزمندگان ما بعد از پیروزی در عملیات مروارید در زمان برگشت به پادگان مورد اصابت موشک قرار گرفتند و در ناوچه  موشک انداز پیکان در سخت ترین شرایط به شهادت رسیدند که هنوز با یادآوری آن روز غمی تمام وجودم را می گیرد.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان ماموریت های ساحلی خود در سکوهای نفتی ابوذر، نهر قاسمیه، فاو و نوروز تصریح کرد: در ماموریت نهر قاسمیه آبادان با استوار یکم رحمان اولاد جوانی با لهجه شیرین تبریزی و چهره ای بسیار نورانی آشنا شدم که  رفتار، گفتار و عملش سراسر درس اخلاق مهربانی مومن برای تمام عمر من بود که ناوش در نهنگ ۲ بهمن شیر مورد اصابت بمباران قرار گرفت و به شهادت رسید و مرا در سوگ خود در خانه ام دریا جا گذاشت.

ناخدا سوم مجید دائمی ساکن شهرستان کردکوی از بازنشستگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متولد ۱۳۴۳ است که در سال ۱۳۶۱ به استخدام ارتش درآمد و بعد ۳۰ سال خدمت در سال ۹۱ به افتخار بازنشستگی نایل آمد.

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند و در این راه بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ نفر آزاده کارنامه پرافتخار مردم این خطه شمالی ایران در طول جنگ تحمیلی است.

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شد که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.

در تقویم جمهوری اسلامی ۳۱شهریور تا ششم ماه مهر هر سال هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا