گزارش

گزارش اولکامیز از آیین تجلیل فرهنگیان بازنشسته گنبد

در این مراسم باشکوه مدیر کل آموزش و پروش استان گلستان خطاب به فرهنگیان بازنشسته گفت : حضور شما در این مکان به منزله تزریق هوای مثبت برای ما است. بی تردید شما عزیزان این هوای خوب و انرژی مثبت  را برای آموزش و پرورش داشته اید. انشاء الله من بعد نیز این هوای مثبت و نقش آفرینی تان را برای جامعه عرضه بدارید.

احسان گوهری افزود: تلاش های مستمر و مخلصانه شما فرهنگیان بازنشسته شایسته تقدیر و تشکر است . استفاده از تجربیات ارزنده شما برای جامعه اثرگذار و راهگشا خواهد بود. اگر در محفلی و مجلسی می روید غریبه و بیگانه نیستند و کسانی هستند که شما را به عنوان استاد و معلم می شناسند و این خیلی ارزشمند است.

مدیریت آموزش و پرورش گنبد گفت : امسال ۵۵۵ نفر در گنبد مشمول بازنشستگی بودند که ۱۵۵ نفر آنها استمرار دادند و ۴۰۰ نفر بازنشسته شدند که از تعداد ۱۴۶ نفر خانم و بقیه مرد هستند که به افتخار بازنشستگی نائل آمدند. البته همکارانی که بازنشسته شدند بیش از ۷۰ درصدشان بصورت غیرموظف در مدارس استمرار خدمت می دهند .

کمال نظرنژاد افزود: روند قبولی دانش آموزان گنبد  در دانشگاه  فرهنگیان عالی بود و این نتیجه همه فرهنگیان این دیار می باشد. به گونه ای که امسال  ۱۱۶ نفر خروجی داشتیم.

معاون مدیر کل آموزش و پررورش گلستان با اشاره به مشکلات و مصائب آموزش در ایام کرونایی اظهار داشت : همکاران ما  در طی این سالهای سخت کرونایی تلاش مداوم و ستودنی داشتند به گونه ای که به جای ۶ ساعت ۱۵ ساعت تدریس داشتند.

کمال نظرنژاد از فرهنگیان درگذشته ، مصطفی جرجانی و  چهار تن از فرهنگیان که امسال بازنشسته می شدند و به سرای باقی شتافتند به نیکی یاد کرد.

وی در پایان خبر داد : قرار است پنج شنبه بیستم آبانماه در مصلای نمازجمعه مراسمی برای فرهنگیان شهرستان که بر اثر کرونا جان باختند برگزار کنیم . همچنین برای بازنشستگان سال ۱۳۹۹ نیر در آینده برنامه تجلیل خواهیم داشت.

عبدالرحیم نیازی ساعی رئیس کانون بازنشستگان گنبد در این مراسم گفت : شما فرهنگیان سالها صادقانه خدمت کردید و اینک به بازنشستگی رسیدید.. فرهیختگی و کمال انسان در دوره بازنشستگی تحقق می یابد. اگر بازنشسته از تلاش باز بماند احساس پوچی می کند. اما تلاش سبب پویایی و نشاط انسان میشود. سعدی در سن ۸۲ سالگی بوستان را سرود. فردوسی در سن ۷۱ سالگی شاهنامه را به پایان رساند. تولستوی در سن ۸۲ سالگی کتاب نمی توانم ساکت بمانم را به رشته تحریر در آورد.

وی به معرفی فعالیت های کانون بازنشستگان گنبد پرداخت و از فرهنگیان بازنشسته درخواست کرد که با عضویت در این کانون از خدمات آن بهره مند شوند.

نیازی ساعی از پیگیری حقوق بارنشستگان هم خبر داد.

جمیله بهنام مجری مراسم که از اعضای شورای گنبد هستند ابراز امیدواری کرد که  موافقیت دیگر اعضای شورا که سه نفر آنها فرهنگی هستند از بافت الحاق شده به شهر زمینی جهت احداث ساختمان کانون بازنشستگان در نظر گرفته شود.

خوانش دو شعر زیبا و پرمحتوا توسط شاعر نام آشنا و پیشکسوت گنبدی اسماعیل جاجرمی ، دکلمه زیبا شعر توسط  دانش آموز دبستانی آناهیتا قلی زاده ، اجرای مراسم آیینی ذکر خنجر به همت گروه نوای صحرای گلستان ( به سرپرستی محمود قربان نیازی و بهروز سقلی ) ، اجرای موسیقی سنتی و شاد توسط گروه قوچانی با خوانندگی  مصطفی لو  و اجرای سرود دانش آموزان دبستان علوی آق قایه ( با مربیگری خانم مرادی و تیموری ) و از دیگر برنامه های متنوع این مراسم باشکوه بود.

در این مراسم از ۲۰۰ فرهنگی بازنشسته با اهدای یادبود تجلیل گردید.

در حاشیه :

۱- تندیس های اهدایی به بازنشستگان توسط فنی حرفه ای اداره آموزش و پرروش گنبد  آماده شده بود که آقای نظرنژاد از همکاری آنها تشکر کرد.

۲- اجرای موسیقی توسط گروه قوچانی با خوانندگی مصطفی لو با استقبال گرم و تشویق های پیاپی حاضرین همراه گردید و موجی از شادی را آفرید.

۳- رقص و پایکوبی سنتی نوجوانان ترکمن گروه نوای صحرای گلستان شوری دیگر در مراسم آفرید و حال و هوای سنگین مراسم را تغییر داد و فضای شاد و فرح بخشی ایجاد کرد.

۴- مجریان مراسم خانم بهنام و خانم رجبی بودند  . بهنام به زبان ترکمنی و رجبی به زبان فارسی اجرای برنامه داشت.

۵- از طرف کانون بازنشستگان به مجریان و دبیر مراسم خانم رضوی نسب هدایایی اهدا گردید.

۶ – به چهار نفر از بازنشستگان حاضر در مجلس یه قید قرعه کارت هدیه به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان اهدا گردید.

۷ – اسماعیل جاجرمی  اعلام کرد در تاجیکستان به بازنشستگان ، سبک دوش گفته میشود

۸ -قبل از آغاز مراسم با چای و شیرینی و بعد از آن با نهار از بازنشستگان پذیرایی شد.

www.ulkamiz.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا