مطالب ویژه

اگر جاده می سازید به کیفیتش هم توجه کنید

پایگاه خبری اولکامیز – امان محمد خوجملی : اخیرا امان قلیچ شادمهر نماینده محترم گنبد و داشلی برون در دیدار و گفتگو با خبرنگاران و نویسندگان گنبدی اعلام کرد جاده ی نفت به طول ۵ کیلومتر احداث خواهد شد.

همراه این خبر یک کلیپ هم گذاشته بودند گویا متعلق به همین جاده است. چند سال است که احداث جاده های جدید مخصوصاً جاده های روستایی با کیفیت بسیار نامناسبی همراه است.

به نظر می رسد هیچ استانداردی در احداث جاده های روستایی رعایت نمی شود. نه خاک برداری و خاک ریزی صورت می گیرد.(قبلا جاهای گود را با خاک پُر می کردند و خاک جاهای بلند را بر می داشتند). نه پیچ خمهای خطرناک گرفته می شود. با این که هزینه ی آسفالت کردن جاده ها بسیار زیاد و کمر شکن است ولی عمر کوتاهی دارد. هنوز رنگ و روی جاده نرفته است خرابیها شروع می شود.

به عنوان مثال من قبلاً هم نوشته بودم در آخرین سال دوره نمایندگی قرجه طیار نماینده ی وقت گنبد جاده ی ما بین روستای حالی آخوند و کاکا که به طول هفت کیلومتر احداث شد ولی شش ماه طول نکشید خرابیها شروع شد. الان هم جاده ی مابین حالی آخوند و داشلی سفلی به طول سه کیلومتر این هم در آخرین روزهای نمایندگی قرجه طیار در زمان برگزاری انتخابات مجلس یازدهم شروع شد بعد از یک و نیم سال همین وضعیت را دارد.

به نظر می رسد فساد در قسمت جاده سازی بسیار وحشتناک و عریان می باشد و هیچگونه نظارت مُوثّری وجود ندارد. به قول معروف شتر دیدی ندیدی.

آقای شادمهر نماینده ی محترم گنبد فقط دنبال کمیت نباشند به کیفیت نیز توجه نمایند و هشدارهای لازم را به مسئولان ذیربط بدهند. جاده ی آسفالته که با هزینه بسیار سنگین ساخته می شود باید حداقل ۲۰ سال بدون خرابی کار کند و گرنه هزینه ی تعمیر و نگهداری جاده ها سر به فلک خواهد زد و فسادهای موجود فرصت توسعه را از کشور خواهد گرفت که نباید از کنار آن به راحتی گذشت. / کانال فردای آزاد

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا