اخبار

نظری در باره یک مطلب

علل کم کتابخوانی ما ایرانیان

پایگاه خبری اولکامیز – به مناسیت هفته کتاب و کتابخوانی مطلبی با تیتر « چرا باید کتاب بخوانیم؟ » به قلم عظیم قرنجیک منتشر گردید . در این خصوص اظهار نظری یکی از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی را در ذیل می خوانید :

با درود و سپاس
مطالبی که در این متن گفته شد کاملا قابل قبول است ولی با توجه به شرایط ویژه موجود در جامعه ما براحتی نمیتوان به کم رنگ‌شدن کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه ایراد گرفت !

کمبود وگرانی کاغذ و محدویت های حواشی چاپ و انتشارات و مشخصا گرانی کتاب در کنار بی پولی مردم باید دقیقا مد نظر قرار گیرد !

تهیه کتاب چه درسی و چه غیر درسی معضلیست که قلب تپنده جامعه را بدرد میاورد!
کمبود کتابخانه و یا نبود مراکزی که کتابخوانی اجاره ای را تقویت کند هم باید مورد دوجه قرار دهیم !

اینکه از دنیای مجازی بعنوان یک‌ا فت تکنولوژی نام برده میشود بنظر من درست نیست !
از هر پدیده و یا دستاوردی بنا به اگاهی و دانشمان میتوانیم بهره لازم را ببریم!

در سایر ممالک بطور نسبی افراد از امکانات رفاهی حقوق شهروندی برخوردارند و بهیچ‌ وجه اینترنت و‌ دنیای مجازی زندگی انها را مختل نمیکند و به جز مواردی نادر از ان بدرستی بهره میبرند!

کتابخوانی انها بر جاست و حق انتخاب با خودشان است که انلاین مطالعه کنند و یا غیر از ان و کسی از خریدن کتاب واهمه ندارد !

چند وقت پیش در خیابان دانشگاه کتابهای یک دست فروش را که سالها به ان کار مشغول بود به بدترین شکل ممکن جمع کردند و بردند و سالهای پیشتر اگر یادتان باشد نمایشگاه کتاب را آب حاصل از سیل فرا گرفت و‌ جمع اوری ابها بسختی و بدون‌ کمک‌ انجام شد !

منظور من‌ آن است که خیلی وقت است که سیل انتشارات امیر کبیر و غیره را برده است !
بنظر من انهایی که بواقع اهل مطالعه و‌ خواندن هستند همچنان با سختی در این‌ مسیر گام بر میدارند ولی مشکلات مالی و محدودیت های اجتماعی راقطعا که نمیتوانند حل کنند و هر روز شاهد بسته شدن این کتابفروشی و ان کتابفروشی باید باشند !

مافیای کتاب هم برای خودش داستانی دارد!

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. در رده بندی مزلو کتاب خوانی در رده بالاتری نسبت به نیاز های فیزیولوژیک قرار دارد و نیز آدم تمایل به تنبلی بیشتر دارد و نیز کتاب خوانی برای خیلی ها سر درد می آورد بنابر این از خیر آن می گذرد در صورتی که به قول عرفا اگر به مرحله فنا برسی لذتی بالاتر از آن نیست و چون اولش سخت است خیلی ها گام در این راه نمی گذارند. حالا چرا اصرار است که خلایق کتاب بخوانند؟ ما ایرانیان باهوش ترین مردمان جهانیم و آدم باهوش چه نیازی به کتاب خوانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا