مطالب ویژه

مجری شدن عضو شورای شهر خوب است یا بد ؟  

پایگاه خبری اولکامیز – مدیریت آموزش و پرورش گنبد در اقدامی پسندیده ، هفته گذشته ، دو مراسم باشکوه برای تجلیل از فرهنگیان بازنشسته برگزار کرد که مجریگری هر دو مراسم را جمیله بهنام و خانم رجبی بر عهده داشتند. اولی به زبان ترکمنی و دومی به زبان فارسی صحبت کردند. هر چند که بانوی شورا اجرای قابل قبولی داشت اما این رویداد جالب توجه و نادر با  واکنش هایی همراه شد. برخی موافق بودند و برخی مخالف و عده ای هم نظرشان ممتنع بود.

اسماعیل جاجرمی در پاسخ به سئوال اولکامیز گفت : اول از همه ما باید بگویم که مجری گری یک شغل و یک حرفه است . مجری به شخصی گفته می‌شود که زمانبندی و انجام یک مراسم را  از ابتدا تا انتها هدایت می کند و به معرفی اهداف و فعالیت‌های انجام‌شده در یک برنامه می‌پردازد. به ‌ویژه در دنیای رسانه، مجری در رادیو و تلویزیون مسئولیت ارائهٔ برنامه‌ها را بر عهده دارد. ارتباط مؤثر با مخاطب از ویژگی‌های الزامی برای یک مجری است. او باید بداند با توجه به طیف مخاطبان و هدف برنامه، از چه شیوه‌ای برای برقراری این ارتباط استفاده کند.

این شاعر شاخص گنبدی اظهار داشت: به نظر من اگر یک عضو شورای شهر در یک برنامه ی وزین و استانی ، هم سنخ با پست و مسئولیتش ، مجری باشد ایرادی نیست، چرا که ، اجرای برنامه به بهترین شکل ممکن هم یکی از جنبه های مدیریتی انسان است و  برای همه گان  میسر نیست .

حاج آنه محمد مارامایی نظر متفاوتی داشت. وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما گفت: افراد جامعه دو دسته اند انتخاب کننده و انتخاب شونده . دسته اول در انتخابات خود ویژگیها و معیارهایی برای انتخاب خود دارند و هدفشان هم از انتخاب رفع مشکلات و ساماندهی به اوضاع پیرامون خود می باشد و قاعدتا کسی را انتخاب می نمایند که جهت رسیدن به اهدافشان لایق ترین می باشد. اما کسی که می خواهد توسط مردم و حامیانش انتخاب شود باید یک ویژگیهای خاصی داشته باشدکه بتواند مردم را به اهدافشان برساند و وقتی هم انتخاب شد دیگر متعلق به خود نبوده بلکه متعلق به جمع انتخاب کنندگان است و حرکات و گفتارش در چارچوب خواسته های مردم باشد نه اینکه به خواست افراد خاصی تن دهد و مردم را فراموش کند .

این فرهنگی بازنشسته گنبدی افزود: به نظرم خانم بهنام که منتخب مردم بوده نباید مجری برنامه دیگران باشد بلکه ناظر اعمال دیگران باشد، قصدم خدا نکرده توهین به قشر زحمتکش مجریان در برنامه های اجتماعی نیست ، اما می خواهم بگویم منتخب مردم باید چشم و گوش مردم باشد و بر امور مربوط به مردم ناظر باشد و کاستی ها و نقایص امور را با افکار و عقاید گروه منتخب رفع  و رجوع نماید چون خواسته انتخاب کنندگان همین می باشد.

خانم محمدی موافق مجریگری عضو شورا بود. وی گفت : جمیله بهنام قبل از هر چیز یک فرهنگی است و علاوه بر آن مدیر مدرسه می باشد. استعداد والایی در اجرای برنامه دارد . مجری شدن وی در مراسم ها هیچ منافاتی با جایگاه شورایی اش ندارد.

اما نفر چهارمی که خواست نامش را اعلام نکند اظهار داشت:  عضو شورا به هیچ وجه نباید در مراسم ها مجری شود چون شأن و جایگاهش زیر سئوال می رود و این به منفعت شورای شهر نیست. آن هم شهری همچون گنبد که دومین شهر بزرگ استان می باشد.

لطیف ایزدی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا