مطالب ویژه

بی آبی در روستای قوشه چشمه گالیکش

مسئولین به داد مردم برسند

پایگاه خبری اولکامیز – بحران آب در ایران جدی است. تجمع هزاران اصفهانی در زابنده رود و مردم شهر کرد گوشه هایی از این واقعیت ملموس و تلخ بود.  شوربختانه برخی از مناطق استان سرسبز گلستان هم با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می کند.

چندی پیش به یکی روستاهای گالیکش رفتیم. آنجا هم مشکل آب ، حاد و بحرانی بود. روستایی که قوشه چشمه نام داشت.

چشمه های قوشه چشمه که سالهای نه چندان دور از آنها آب زلال می جوشید خشک شده است. روستایی که در دل جنگل قرار دارد آب ندارد و این عجیب است.

قوشه چشمه در قسمت غربی پارک ملی گلستان واقع شده است و از نعمت آب شرب لوله کشی شده محروم است. مردم این سامان در نبود آب در رنج و سختی به سر می برند.

ساکنین قوشه چشمه به اجبار برای ادامه حیات با تانکر، آب مورد نیاز خانواده شان را تامین می کنند. هر تانکر آب ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد و این برای مردم کشاورز و دامدار روستایی که جزو دهک پایین جامعه هستند بسیار سخت و طاقت فرساست.

محمد هادی نژاد، جوانی که برای تصدی دهیاری روستا معرفی شده است در گفتگو با خبرنگار اولکامیز، مهمترین مشکل قوشه چشمه را نبود آب لوله کشی شده می داند و میگوید: آب دغدغه اول و آخر مردم قوشه چشمه است. از مسئولین میخواهیم که صدای ما را بشنوند و به فریاد مردم برسند.

عبدالله آخوند هادی زاده امام جماعت تنها مسجد روستا ، علت نبود آب شرب در قوشه چشمه  را بخاطر عدم همکاری برخی از اهالی روستای همجوار ( سوار بالا ) می داند و از مسئولین درخواست می کند مشکل آب روستا را رفع کنند. مشکلی که گشودن آن به دست توانمند مدیران و مسئولین شهرستان ممکن خواهد شد.

عبدالباقی نامی ، فرهنگی است و خانه ای در این روستا دارد. وی نیز بی آبی را مهمترین مشکل روستا می داند و می گوید: مردم محروم روستا با بدیهی ترین ولی بزرگترین مشکل موجه شده اند. از مسئولین میخواهیم که برای رفع بی آبی قوشه چشمه  تدابیری بیندیشند.

با دیدن حال و روزگار ناخوش مردم روستای قوشه چشمه به یاد سخنان ینیانگذار انقلاب، امام راحل می افتم که انقلاب را از آن پابرهنگان و محرومان می دانست. قوشه چشمه ای ها هم محروم هستند و می خواهند که از تعمت آب برخوردار شوند ولی دریغ از توجه و اقدام مسئولین ؟!!

روستاهای همجوار قوشه چشمه که خوشبختانه فاصله کمتری با این روستا دارند و از نعمت آب برخوردار هستند ولی چرا روستای قوشه چشمه از این حق طبیعی و مسلم محروم هستند؟

سئوالی که باید مسئولین اداره آب شهرستان گالیکش ، فرماندار گالیکش و مسئولین مرتبط استانی باید پاسخگو باشند.

لطیف ایزدی ، خبرنگار

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا