مطالب ویژه

پاسخ رشید نافعی به سئوال اولکامیز

پایگاه خبری اولکامیز- چندی پیش سئوال ذیل را از فعالین و صاحبنظران منطقه مطرح نمودیم . چهل و یک سال از عمر انقلاب می گذرد ولی با وجود تاکید قانون و رهبری و بزرگان نظام ، هنوز  تبعیض در انتصابات را شاهد هستیم و متاسفانه از نیروهای شایسته ترکمن در سطوح مختلف مدیریتی ملی استانی منطقه ای بصورت عادلانه و متوازن استفاده نمی شود. به نظر جنابعالی گره کار در کجاست ؟ چه عواملی در این کنش نادرست و دلسرد کننده و وحدت شکن دخیل هستند ؟چرا ظرفیت بالای شایستگان ترکمن در مدیریت ها بصورت متعادل دیده نشده است ؟ به چه علتی شایستگان قوم ترکمن در انتصابات حذف می شوند ؟ راهکار شما برای حل این مشکل چیست ؟

پاسخ رشید نافعی را در ذیل می خوانید:

با سلام و خسته نباشید در جواب سوالات اولکامیز خطاب به مردم فهیم پاسخی متفاوت از دریچه درب و پنجره نگاهی جدید به شرح ذیل منعکس می نمایم. گرچه نگارنده معمولاً در بحث انتصابات با افراد بومی مطلق نگری نمیکنم و به زعم شخص خودم احساس باز نشستگی میکنم .

همچنین در اینگونه موارد صیغه کدام تورکمن ؟! را نیز صرف میکنم  و من حیث المجموع شاید بحثهای این چنینی را در اواخر عمر دولت و نشست عده ای از دوستان تورکمن  با استاندار و طرح گلایه آمیز عدم توازن استانی در بکار گیری نخبگان مان را  امری با انقضای تاریخ مصرف ؛ غیر لازم و بدون نتیجه  دانسته  و مصداق ضرب المثل تورکمنی  « یووریک آطا بئر غامچئ چامان آطا مونگ غامچئ»  میدانم.

از این منظر و با دیدگاه بالا از مردم عزیز که با وجود حمایت و قبول مسوولیت ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی نتوانستیم کاری برایشان انجام دهیم و از حق و حقوق شهروندی و تحقق مطالبات حتی حد اقلی آنها  بعد از چهل سال نیز نتوانستیم دفاع در خور و شأن مردم کرده باشیم؛ عذر خواهی می نمایم.

غئرقیندان سونگ جاهیل بولسا آدامزاد( ماغتومقلی)

مختومقلی میگوید فرزند آدم مرحله کمال و پختگی را درچهل سالگی میداند  و جهالت و نادانی بعد از آن را تقبیح می نماید.علیرغم این دیدگاه باز کسی یا کسانی از دوستان احیانا خواستند به امید تجربه ای دیگر مهندسی معکوس در این زمینه داشته باشند صاحب این قلم مخالفتی ندارد چرا که خواسته قلبی این نگارنده نیز تحقق مطالبات به حق مردم  است و در ادامه مسیر در این راستا آرزوی موفقیت برای تمامی دوستان را دارم. چرا که نگارنده تا حد امکان دوست ندارد  بعد از بحرانهای معیشتی _ اقتصادی و بحران افسردگی اجتماعی و …. ؛ تسلیم بحران امید شود . خرد یارتان.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا