گفتگو

گفتگو با محمدنور نیازی دانش آموز کرندی که در کنکور خوش درخشید

پایگاه خبری اولکامیز- لطیف ایزدی *: کرند یکی از روستاهای پرجمعیت نوار مرزی گنبد است که در دورترین نقطه به این شهر تاریخی قرار دارد و مهد پرورش استعدادهای ناب و بالقوه می باشد. دانش آموزان و جوانانی که با کمترین امکانات ولی با عزم و اراده ای محکم و تلاش و همتی مضاعف در عرصه های مختلف علمی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی خوش درخشیده اند. یکی از این استعدادها محمد نور نیازی دانش آموز ساعی  این دیار محروم و توسعه نیافته است که در کنکور سراسری امسال با کسب رتبه بالا نگاهها را به خود معطوف ساخت. با پیشنهاد همکار ادبیاتی ام عبدالرحمان عبادی راد و در راستای معرفی و شناساندن دانش آموزان زبده و الگوسازی برای دانش آموزان پشت کنکوری و انتقال تجارب ارزنده آنها با وی گفتگویی کوتاه انجام دادیم که در پی می آید.با ما همراه باشید:

در ابتدای گفتگو خودتان را بصورت مختصر و کوتاه معرفی کنید؟ به نام خدا محمد نور نیازی هستم از روستای کرند.

چه رتبه ای  را کسب نمودید و در  کدام دانشگاه قبول شده اید ؟ رتبه ۵۳۵ را کسب کردم و در رشته دبیری عربی دانشگاه شهید بهشتی مشهد قبول شدم.

عوامل موثر در موفقیت شما چه بود؟ پشتکار و کوشش خودم و همت خانواده‌‌ام در مسیر پیشرفت.

معدل دیپلم شما چند بود؟ دبیرستان را کجا درس خواندید ؟ معدل ‌پایانی‌ من ۱۹.۲۶ بود و در دبیرستان ‌نمونه ‌دولتی‌بقیه‌الله‌ الاعظم‌ گنبد تحصیل کردم.

خانواده چه نقشی در موفقیت شما داشت؟ حمایت های روحی خانواده‌ام و انگیزه های آنها برای موفیقیت من باعث پر انرژی ترشدن من میشد.

مدیران ، دبیران و معلمین مدرسه در موفقیت شما چه تاثیری داشتند؟قطعا تلاش ها و سخت کوشی های آنها برای موفقیت من تاثیر بسیاری داشتند و با راهنمایی هایشان مسیر موفقیت را برای من هموار میکردند.

به هم سن و سالهای خودتان که دغدغه ی کنکور و قبولی در رشته های خوب دانشگاهی را دارند چه توصیه ای دارید؟ توصیه میکنم که به اهدافشون فکر کنند و تحت تاثیر شرایط نامطلوب جهانی قرار نگیرند و این را بدانند که این شرایط سخت برای همه کنکوری ها یکسان است و روز اعلام نتایج همگی سختی ها فراموش خواهد شد.

شیوه ی مطالعه شما چگونه بود؟ روزی چند ساعت مطالعه مفید داشتید؟ من طبق برنامه‌ای که خودم میچیدم درس میخوندم و هیچ روزی نبود که من از پیش برای اون روز برنامه نداشته باشم. مطالعه من روز های تعطیل ۱۰ ساعت و روز هایی که مدرسه میرفتم ۶ ساعت بود.

شیوه مطالعه دروس عمومی و تخصصی چگونه بود؟ برای دروس عمومی تست زیاد کار میکردم و تست نسبت به مطالعه در عمومی ها اولویت دارد. برای دروس اختصاصی از جمله دروسی که به قولی حفظی هستند من فقط کتاب درسی رو مطالعه میکردم و در دروس حفظی کتاب درسی به تست اولویت دارد.

چگونه بر خستگی ناشی از تکرار و مطالعه ی مداوم دروس غلبه کرده اید ؟ هروقت احساس خستگی و دلسردی میکردم به اهدافم فکر میکردم و به خودم این امید رو میدادم که من به آنچه  می‌خواهم ، خواهم رسید.

آیا به کلاسهای کنکوری و تقویتی هم می رفتید ؟ خیر. من در هیچگونه کلاس های کنکور و تقویتی شرکت نکردم.فقط در موسساتی که آزمون میگیرند شرکت کردم.

بزرگترین مشوق شما در کنکور  و کسب این افتخار چه کسانی هستند ؟ خانواده‌ و دبیرانم از جمله آقای عبدالرحمان ‌عبادی ‌راد که خیلی برای من زحمت کشیدند و ایشون بزرگترین مشوق من بودندو مدیون راهنمایی های ایشان هستم.

آیا در تحصیل الگویی هم داشتید؟ بله.الگوی من در واقع رقیب من در طی تحصیل و آزمون بودند . آقای حبیب ‌الله‌ آق.

چه آرزویی دارید ؟ آرزو میکنم همه کنکوری هایی که هدف دارند و برای هدفشون هوشمندانه تلاش میکنند به پله های موفقیت دست یابند و مایه سربلندی شهر و خانواده‌شان شوند.

در پایان مصاحبه اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟ یک جمله کوچک و معروف،خواستن توانستن است و توانستن دانستن است.برای دانایی تلاش کنیم.

*فرهنگی و مدیر اولکامیز/  ۱۵ آبان ۹۹

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا