مطالب ویژه

جبار ایری: اردوغان مدیون حمایتهای جمهوری اسلامی است

پایگاه خبری اولکامیز- جبار ایری فعال سیاسی ترکمن  در پاسخ به سئوال اولکامیز دیدگاه خود را در در باره شعرخوانی جنجالی و مداخله جویانه زئیس جمهور ترکیه در مراسم رژه پیروزی آذربایجان در باکو نوشت : اولین بار درسالهای بعد۶۰ به ترکیه سفری سیاحتی داشتم فضاهای مذهبی و تاریخی جذاب و دیدنی بسیار داشت اوضاع اقتصادی بسیار بدی برترکیه حاکم بود.

همزمان با انتخابات ترکیه واوج تبلیغات بلند اجویت و سایر رقبا در ترکیه فضای سیاسی غبارآلودی را به نمایش گذاشته بود، ارزش پول ترکیه بقدری پایین بود که وقتی ازصرافی ها هزارتومان سبزایرانی رابه لیرترک تبدیل میکردی بایدجیب شلوارت اونقدر گشاد میبودتا بتونی اون همه کاغذ پولی بی ارزش لیر ترک را جا بدهی!!!

جنگ تحمیلی عراق علیه ملت ایران و مراودات مرزی و سفرهای سیاحتی ایرانیها که پول ایرانیها ناجی اقتصاد ورشکسته ترکیه گردید. البته با روی کار آمدن حزب اسلامی اردوغان و پیروزی او بیشترین سود را در این رهگذر تاریخی از آن خود کرد تا جایی که اگر درایت و پشتیبانی ایران نبود اردوغان فضا را باخته و پاسخگوی اعمال درست و نادرست خود بر نظامیان میگردید.

اگر وارد بحث عملکرد مسولین جمهوری اسلامی در نزاع بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان نشویم این اردوغان است که احتیاط لازم را داشته باشد که پا روی دم شیر نگذارد تا مباد به سرنوشت همترازان خود گرفتار آید.

او مدیون محبت وحمایتهای بی دریغ جمهوری اسلامی است نباید بی گدار به آب بزند و بهانه دست دشمنان دو ملت مسلمان ایران و ترکیه دهد کیست که آگاه به جدا شدن پاره تن ایران با زور و فشار به واسطه عهدنامه های ننگین گلستان و ترکمنچای نباشد ؟ کیست که نداند سال هفتاد پس از فروپاشی شوروی مردم آذربایجان بسوی ارس آغوش بازنمودندتا هوای وطن استنشاق نمایند.

امیدآنکه اردوغان که انتظارمیرفت قدم راست برداردو آبروی دنیای اسلام باشد دربرابرجمهوری اسلامی که بیشترین هزینه را بخاطر نجات اسلام پرداخت نموده دچار توهم گردد، جلوی ضرر را از هرجا بگیری فایده است، البته بزرگ منشی نظام اسلامی تاجاییست که منافع دنیای اسلام را با توهم نابجای اردوغان نمیگذارد بر هم بریزد.

عذرخواهی اردوغان کمترین حرکتیست که درجهت اصلاح توهم غلط خود بردارد تا با رافت اسلامی مواجه گردد و کماکان از موهبت نظام اسلامی برخوردار شود

دوستی ملتهای مسلمان ایران و ترکیه بااتخاذ تصمیمات صحیح میتواند مستمر و پایداربماندتادشمنان دین اسلام بخاطر ناشیگری احدی چشم طمع بر گسترش اختلافات بین مسلمین نداشته باشند. پاره تنم ایران، چوایران نباشدتن من مباد.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تقریبا ارتباط نیمی از مطلب ، شامل سفرنامه نگارنده و سوابق دور سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ترکیه ، با شعر خوانی اردوغان و هدف نوشتار معلوم نیست ! در واقع اگر بخش اشاره شده حذف گردد ، باقی مکتوب ، میتواند در بر گیرنده منظور باشد . ادامه مطلب هم به گونه ایست که گویا اردوغان ، هم اکنون در یکی از دادگاههای ایران ، به جرم توهین به مقدسات اسلام در حال محاکمه بوده و اگر مشمول رٱفت اسلامی واقع نشود ، اوضاع نابسامامی در پیش رو خواهد داشت !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا