اخبار

برف و کولاک راه دسترسی گلستان به سمنان و خراسان شمالی را بست

به گزارش  ایرنا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که به علت بارش سنگین برف و کولاک که همچنان نیز ادامه دارد، مسیر ارتباطی این استان با خراسان شمالی و سمنان بسته است.

مهدی میقانی عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان فعالیت سامانه سرد و بارشی در روستای شاهکوه که در جاده ارتباطی گرگان به شاهرود قرار دارد بیش از ۵۰ سانتیمتر برف باریده و مطابق پیش بینی هواشناسی این مقدار تا پایان امشب به ۷۰ سانتیمتر نیز خواهد رسید.

وی بیان کرد: به دلیل ریزش این حجم از برف، تردد در این مسیر حتی با زنجیر چرخ مقدور نیست.

وی افزود: همچنین مسیر ارتباطی گلستان به خراسان شمالی به علت وجود کولاک سنگین در حد فاصل آشخانه به بجنورد در خراسان شمالی بسته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با توجه به این شرایط جوی، مسیر دسترسی به خراسان شمالی از ابتدای پارک ملی گلستان بسته شد.

میقانی یادآور شد: مسیر روستایی شلمی در حوزه شهرستان مراوه‌تپه نیز با توجه به پیش بینی شدید بارش برف از ساعت ۲۰ امشب بسته خواهد شد.

هواشناسی گلستان پیش بینی کرد که بارش برف و باران در نقاط مختلف گلستان امشب هم ادامه خواهد داشت.

وی گفت: هم اکنون چند تیم برف‌روب، نمک‌پاش و شن‌پاش مشغول پاکسازی مسیر و آزادسازی خودروهای گرفتار در برف هستند.

سامانه سرد و بارشی از امروز پنجشنبه در گلستان فعالیت خود را آغاز کرد که طوفان ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت، بارش باران و برف، مه گرفتگی، کاهش ۱۴ تا ۱۶ درجه ای دما و آبگرفتگی معابر از جمله پیامدهای آن بود.

مطابق گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، اکنون این اداره کل علاوه بر حضور ۳۲ گروه به همراه ۱۴۶ دستگاه خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین، از ۲۰ دستگاه ماشین های راهسازی و کامیون پیمانکاران خصوصی در استان برای بازگشایی محورهای کوهستانی استان استفاده می کند.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا