اخبار

جهانگیری در عطاباد

پایگاه خبری اولکامیز-عطاباد یا همان عطا آباد ، روستایی پرجمعیت و پرتلاش که در بخش مرکزی شهرستان آق قلا واقع است . این روستا پایتخت مبل ایران نام گرفته است و به مانند یافت آیاد تهران در سطح کشور نامش بر سر زبانهاست. معاون اول رئیس جمهور در سفر به استان گلستان روز شنبه نهم اسفند ماه یه این روستای باصفا و میهمان نواز آمد و با استقبال گرم مردم عطاباد همراه شد. سخنان اسحاق جهانگیری را به روایت خبرگزاری ایرنا می خوانید :

افتتاح طرح هادی روستای عطاآباد

افتتاح طرح هادی روستایی عطاآباد از توابع آق قلا با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال دیگر برنامه سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به گلستان بود.

این طرح شامل ۴۷ هزار و ۵۰۰ متر زیرسازی آسفالت، سه هزار متر جدول کشی، هزار و ۵۰۰ متر جابجایی شبکه برق و ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع پیاده روسازی است.

این طرح ششصد و شصت و چهارمین طرح هادی روستایی گلستان است که در قالب برنامه های محرومیت‌زدایی و آبادانی روستا اجرا شد.

طرح هادی روستاها در دوره ۱۰ ساله پس از تهیه آن بازنگری می شود تا نیازهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه ریزی لازم براساس نیازهای جدید انجام شود.

معاون اول رییس جمهوری همچنین از نمایشگاه اقدامات قرارگاه بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سیل سال ۱۳۹۸ بازدید کرد و از جزییات این اقدامات مطلع شد.

ایجاد ۲۸۰ هزار فرصت شغلی برای روستاییان

معاون اول رییس جمهوری سپس در مراسم بهره برداری از طرح‌های تولیدی و اشتغالزای روستایی گلستان در روستای عطاآباد آق قلا شرکت کرد.

وی در این مراسم گفت که از سال ۹۲ تاکنون و با پرداخت ۱۵۰ هزار میلیارد ریال وام از محل منابع صندوق توسعه ملی افزون بر ۲۸۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد.

جهانگیری اظهار داشت: این تسهیلات با کارمزد چهار تا هشت درصد به متقاضان پرداخت شده و امکان اعطای ۷۰ هزار میلیارد دیگر از این منابع وجود دارد.

وی بیان کرد: روستاییان امکان ارائه طرح‌های بزرگ‌ اشتغالزا به صندوق توسعه ملی ندارند و بر همین اساس برای کاهش بیکاری و افزایش سطح درآمد، مقام معظم رهبری با برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این بخش موافقت کردند.

وی به اهتمام دولت تدبیر و امید برای فراهم کردن زیرساخت های ضروری در روستاها اشاره کرد و گفت: قبل از سال ۹۲ حدود ۱۴ هزار روستا به شبکه گاز سراسری متصل بود که این تعداد در حال حاضر به ۳۵ هزار روستا رسید.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: جلوگیری از مهاجرت به شهر و کاهش حاشیه نشینی و آسیب اجتماعی ناشی از آن پیامد فراهم بودن زیرساخت ها و امکانات ضروری در روستاها است.

وی به فعالیت ۳۰۰ کارگاه تولید مبل در روستای عطاآباد بندرترکمن اشاره کرد و گفت: در این واحدها افزون بر سه هزار نفر از اهالی این روستا و مناطق اطراف مشغول به کار هستند و این روستای پنج هزار نفره حتی یک بیکار هم ندارد.

جهانگیری ادامه داد: حفظ اشتغال در عطاآباد در شرایط تحریم‌ ظالمانه آمریکا و شیوع ویروس کرونا قابل تحسین است.

وی با اشاره به گزارش های ارائه شده از وضعیت روستای عطاآباد، خاطر نشان کرد: گزارش های ارائه شده گویای این حقیقت است که مردم روستای عطاآباد از فرصت ها و ظرفیت های موجود بهترین استفاده را کرده اند به گونه ای که حتی یک نفر در این روستا بیکار نیست.

وی از استاندار گلستان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم خواست تسهیلات مورد نیاز مردم روستای عطاآباد را فراهم کنند و نسبت به ایجاد ناحیه صنعتی تولید مبل نیز اقدام شود.

جهانگیری خطاب به همه جوانان و روستاییان کشور گفت: همه می توانند مانند مردم روستای عطاآباد همت کنند و از فرصت های موجود برای اشتغالزایی استفاده کنند تا هیچکس بیکار نباشد و دولت نیز در این مسیر حمایت خواهد کرد.

*تیتر از اولکامیز است

ww.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا