فرهنگی

آخرین دیدار با شاعر ” اوقی دفه “

پایگاه خبری اولکامیز- فرهاد قاضی یکی از بانیان انجمن ادبی جیحون و از همراهان سایت اولکامیز به مناسبت وفات آمان قلیچ سخاوی شاعر کناره های رود اترک خاطره ای از آن مرحوم نوشته است که در پی می آید :

چهارشنبه ۱۹ آذرماه سال جاری تصمیم گرفتم بعد از مدتها خانه نشینی و اشتغال مشکلات ویروس کرونا به صحرا بزنم با آن محمد بیات و استاد مجید رژیم و پسرعمویم عاشور محمد قاضی هماهنگ کردم.

برای روز جمعه۲۱ آذر ساعت ۹ صبح با وسیله نقلیه پسرعمویم دوستانم را گرد آوردیم و بعد از تهیه اقلامی سوغاتی به سوی روستای اوقی دفه منزل دوست شاعرمان امانقلیچ سخاوی که آنامحمد بیات هماهنگ شده بود حرکت کردیم.

دانه های ریز برف در گنبد در حال باریدن بود ولی از چپر قویمه به بعد هوا صاف و آفتابی بود. حدود ساعت ۱۱ به منزل دوست شاعرمان امان قلیچ سخاوی رسیدیم با آغوشی باز پذیرایمان شد امان قلیچ سفره پربرکت خود را آماده کرده بود.

ابتدا چای و شیرینی سپس ناهار مهمان او بودیم . قبل از نهار و پس از آن از خاطرات و شعر و ادبیات بحث هایمان گرم بود. بعد از استراحت کوتاه به دریاچه آلا گل رفتیم خیلی ها برای ماهیگیری آمده بودند .

در آنجا قدم زدیم عکس یادگاری گرفتیم و از طبیعت زیبای آن جا لذت بردیم آمدیم منزل امانقلیچ میوه خوردیم و نماز عصر خوانده و اجازه گرفتیم که زحمت را کم کنیم امانقلیچ اصرار می کرد بیشتر آنجا بمانیم ولی  بالاخره اجازه داد.

از وقتی که خبر فوت امانقلیچ را شنیدم این خاطرات جلوی چشم می آیند روحش شاد و یادش گرامی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا