اخبار

صد و یازدهمین مدرسه خیرساز گنبد افتتاح شد

پایگگاه خبری اولکامیز – به گزارش ایرنا ، صد و یازدهمین مدرسه خیرساز گنبدکاووس امروز شنبه با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در روستای مرزی “کُرند” به طور همزمان با ۱۰۰ مدرسه سبز و ۳۵۰ مسجد در سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس روز شنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از همکاری خوب مجمع خیران مدرسه‌ساز این شهرستان با آموزش و پرورش، گفت: مدرسه قدیمی روستای کُرند برای حضور دانش آموزان مناسب نبود به همین علت ساخت مدرسه جدید با کمک بنیاد برکت در دستور کار قرار گرفت.

کمال الدین نظرنژاد افزود: مدرسه ابتدایی ۱۴ کلاسه روستای کُرند با هزار و ۲۹۶ متر مربع زیربنا و ۴۵ میلیارد ریال اعتبار توسط بنیاد برکت بازسازی شد.

وی اظهارداشت: ۳۰ درصد مدارس گنبدکاووس به دلیل قدمت بالا نیاز به بازسازی دارند که امیدواریم خیران مشارکت بیشتری برای ساخت مدارس جدید داشته باشند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ باب مدرسه با ۲۶۰ کلاس درس و هزینه ساخت ۲ هزار میلیارد ریال توسط این اداره کل با مشارکت نیکوکاران احداث و تحویل آموزش و پرورش استان شد که سهم گنبدکاووس ۱۰ مدرسه با ۶۶ کلاس درس است.

یاسر لیوانی با اشاره به مشارکت ۷۵ درصدی خیران در ساخت این مدارس در گلستان، افزود: ۷۴ کلاس درس دیگر نیز با مشارکت نیکوکاران در گنبدکاووس درحال ساخت است که تا پایان سال آینده تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس درسال تحصیلی جاری افزون بر ۸۵ هزار دانش آموز دارد.

به گزارش ایرنا، ۱۰۰ مدرسه سبز و ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت امروز (۱۶ اسفند) باحضور حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، محمدمخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به طور همزمان در کشور افتتاح شد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا