اجتماعی

انتظار از رسانه ملی در ایام وقوع بحران

پایگاه خبری اولکامیز- حاجی نظر شیرمحمدلی بخشدار سابق داشلی برون نوشت:     از رسانه ملی تقاضا دارم در ایام وقوع بحران در کنار پوشش خبری اصل بحران ، اقدامات در حال انجام را هم به نحو احسن و بصورت فوری پوشش دهند تا مردم قضاوت درستی از وقایع داشته باشند.

بلافاصله پس از سیل از طریق دهیاریها، شورها، دستگاههای اداری تخصصی نظیر جهادکشاورزی، امور عشایری، بنیادمسکن و … همزمان با وقوع سیل وارد عمل شده و اقدامات ذیل را انجام داده اند:

۱- افراد خسارت دیده بلافاصله شناسائی و نسبت به تامین مایحتاج آنها ( در مناطق کوهستانی و صعب العبور از طریق بالگرد و همچنین با استفاده از اتومبیل های آفرود توسط جوانان انساندوستی که با هلال احمر همکاری می کردند و یا مردم و دهیاری ها با استفاده از امکانات محلی و کمک های مردمی) و اسکان خسارت دیده گان اقدام شد.

۲- از طریق کارشناسان دستگاههای ذیربط؛ افراد، منازل، ابنیه ها و تاسیسات خسارت دیده شناسائی و آماربرداری و میزان خسارت برآورد و برای تصمیم گیری و برنامه ریزی به مدیریت بحران گزارش گردید.

۳- مردم شریف و بزرگوار ایران از هر قوم و طایفه در روستاها، محله ها و شهرهای مختلف بصورت خودجوش سازماندهی و با جمع آوری کمکها و اقلام ضروری به کمک خسارت دیدگان شتافتند.

۴- همه پیمانکاران شریف که در حوزه پروژه های زبربنائی مشغول بودند بصورت خودجوش امکانات لجستیکی خود نظیر کمپرسی ها، بیل مکانیکی، لودر و گریدر را در اختیار مدیرت بحران گذاشتند ( من خودم شاهد این کمکها بودم ).

۵- پس از فروکش کردن سیل گزارش های سیل مورد ارزیابی کارشناسی قرارگرفتند و در هرزمینه ای دولت و نهادهای انقلابی در صدد جبران خسارت برآمدند. بطور مثال به ازای هر راس دام تلف شده ، دام زنده تحویل شد- به ازای هر منزل خسارت دیده با کمکهای بلاعوض ( حداقل ۲۰% ) و وام های با بهره ۴ الی ۵ درصد و بعضاً از طریق نیروهای جهادی و بسیجی یک باب منزل با استانداردهای مقاوم سازی احداث و تحویل شد، خسارات اراضی زراعی و باغی جبران شد.

۶- مسیل ها و رودخانه ها لایروبی و دیواره سازی شد تا در سیل های آتی میزان خسارت مالی حداقل باشد.

۷- مطالعات پایه ای و زیربنائی برای پیش بینی و پیشگیری از وقوع سیل و کاهش خسارت در حال انجام و رو به اتمام است.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا