مطالب ویژه

از ماست که بر ماست

پایگاه خبری اولکامیز – حاجی محمد باغبانی فرهنگی بازنشسته نوشت: اگر دردم یکی بودی چه بودی؟ / اگر غم اندکی بودی چه بودی؟
آه از این دوره زمانه، آه از مردم ز اخلاق بیگانه، آه از سنگدلان حریض ،از تافتگان جدا بافته، آنانی که خود را انسان می نامند اما انسان نمایند،آنان که فقط به فکر حل مشکل خویشند و کوچکترین ترحمی نسبت به همنوعان خود ندارند.

این چه رفتاری است که از بعضی ها سر می زند؟ چه عمل زشتی است که از مشاهده ی آن مغز آدم سوت می کشد و دل آدمی به درد می آید، هر بلایی به سرمان می آید از خودی های ظالم صفت است، ازماست که برماست.نیازی نیست بیگانگان علیه ما کاری کنند، میان ما هستند کسانی که برای بقای خود حاضرند هر نوع خیانتی به همنوعان بکنند .

تا خبر گران شدن بعضی از اقلام از جمله مرغ و روغن به گوششان خورده به فروشگاه ها هجوم برده به هر مقدار که توانستند از کالاهای
فوق مازاد بر نیاز چند روزه خرید کرده و احتکار کرده اند، مگر مسلمان نیستید مگر احتکار در دین اسلام حرام نیست؟ چرا دلتان به حال دیگران نمی سوزد ؟ مگر دیگران حق حیات ندارند؟ تو کز محنت دیگران بی غمی؛ نشاید که نامت نهند آدمی.

چطور وجدان تان قبول میکند که شما چیزی را که دیگران نیز به آن محتاجند بیش از نیازتان داشته باشید و نسبت به مشکل دیگران بی تفاوت باشید. شاید با خود می گویید که من آدم زرنگی هستم چون بدون اتلاف وقت بر دیگران پیشی گرفته تا دلم بخواهد از کالاهایی که قطعاً گران خواهد شد، خرید کنم و تا چند ماه از این بابت خیالم راحت است و به خودت افتخار کنی.

نمی دانم این درس را از که و از کجا آموخته اید. این عمل شما برگرفته از قانون جنگل است ،به جای اینکه در شادی و غم دیگر هموطنان شریک شوید با این عمل ناشایست که شایسته ی هیچ انسان مؤمن و مسلمانی نیست، تماشاگر درد و سختی کشیدن آنان می شوید.
به جای اینکه به فکر رفع مشکل برآیید ،به جای اینکه به عاملان گرانی ها اعتراض کنید ،به جای اینکه تحمل سختی ها را میان خود ودیگران تقسیم کنید، خود را تافته ی جدا بافته دانسته نسبت به این مسائل بی تفاوت شده فقط به فکر نجات خود هستید.

این نقطه ضعف ما را بیگانگان تشخیص داده اند و میدانند اگر کمی فشار زندگی بر ما غالب شود به جان هم خواهیم افتاد و همچون مردمی که در محاصره ی قوم مغول بوده اند، دروازه های کشور را به روی بیگانگان باز خواهیم کرد.

البته مسؤولان مملکت نیز در چگونگی رفتار مردم نقش بسزایی دارند،به دلیل ناتوانی در اداره ی مملکت، مردم را نگران کمبود ها وگرانی ها و اتفاق قریب الوقوع دچار شدن به فقر و گرسنگی و مشکلات معیشتی می کنند و این هم نتیجه ی عملکرد سکان داران کشتی اقتصاد مملکت که در هدایت آن ناتوان هستند و دائم در تلاطم امواج  و نا آرامی های قیمت ها حال مردم را بهم زده وامید به سلامت رسیدن به ساحل آرامش وآسوده خاطری را از دل مردم زدوده اند.

در پایان از همه ی مسؤولان و مردم می خواهم حال یکدیگر را درک کنیم و در عمل انسانیت و ایمان واسلام خود رابه نمایش بگذاریم و بدانیم که با توجه به آیه ی۱۵۵سوره ی بقره
«ونبلوکم بشی ءٍ من الخوف والجوع و…» همه ی ما با چیزهایی از جمله : ترس وگرسنگی و…تحت آزمایش قرارگرفته ایم تا معلوم شود تا چه حد در مقابل این سختی ها صبور هستیم وتاچه حد تاب و تحمل سختی ها رو داریم و عکس العمل ما هنگام وقوع این اتفاقات چگونه است ؟

پس به گونه ای عمل نکنیم که در این آزمایش مردود شویم. چرا که خداوند کسانی را هدایت می کند که این آزمایش را با صبر و تحمل و عملکرد خوب وپسندیده با موفقیت پشت سر می گذارند.
والسلام.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا