اخبار

اسب‌های برتر هفته سیزدهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس معرفی شدند

پایگاه خبری اولکامیز – روز دوم و پایانی هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس با رقابت ۶۴ راس اسب از نژادهای “ترکمن، دوخون و تروبرد” در ۶ دور هزار متری و یک دور هزار و۶۰۰ متری عصر امروز جمعه باحضور تماشاگران درمجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار و با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست مسابقات امروز، هشت راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس ۲ به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب “کاپیتان کلاته” زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های “گیلدا وحدانی” و “پهلوان گز” به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب “ریو کنزی” اول شد و اسب‌های “هج بیوتی” و “امپایر ای تی سی” به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور سوم روز دوم و پایانی هفته سیزدهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۰ راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب “کلیور” با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های “آی جهان” و “ژالین” به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون مبتدی و نبرده بود و با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب “هلگا” سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های “ایل شن” و “دوگل فریدون” به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس پنج بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب “هواسو بندر” اول شد و اسب‌های “کریس” و “بالهان” به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس یک بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب “اورانیوم” سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های “آرتین” و “تاوا گون” به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور هفتم و آخر روز دوم و پایانی هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس هفت بود و با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب “مون راکت” اول شد و اسب‌های “لیدی جی” و “لاو فانتزی” به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته سیزدهم این مسابقات در پایان ۶ میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس تا پایان اسفند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا