اخبار

استاندار گلستان: اجرای کامل مصوبات سفر هیات دولت، حق مردم گلستان است

پایگاه خبری اولکامیز – استاندار گلستان با تاکید بر اجرای کامل مصوبات سفر استانی دولت گفت: بهره‌مندی از مصوبات این سفر حق مردم استان و نیازمند تلاش بیشتر برای جذب اعتبارات است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز سه‌شنبه در شورای تربیت‌بدنی و ورزش گلستان اظهار داشت: در سفر اسفند سال گذشته رییس جمهور به گلستان، بخش ورزش ۲۰ مصوبه داشت که از این تعداد تاکنون ۱۶ مصوبه به طور کامل اجرا شد.

وی بیان کرد: اجرای کامل دیگر طرح‌های مصوب این سفر به تلاش بیشتر برای جذب اعتبار به خصوص از محل ماده ۲۷ (اختصاص یک درصد بودجه عمرانی دستگاه‌ها به ورزش) نیاز دارد.

استاندار گلستان ادامه داد: یکی از راه‌های تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان از جمله در ورزش، تشکیل مجمع خیرین ورزش‌یار و استفاده از توان مالی همه حتی با مبالغ اندک است.

زنگانه گفت: نباید در روند تشکیل مجمع خیرین فقط به استفاده از توان مالی متمکنین توجه کرد و از دریافت مبالغ خُرد غافل شد.

وی در ادامه، برنامه‌محوری را یکی از نیازهای جدی ورزش گلستان برای توسعه و پیشرفت بیشتر دانست و گفت: بروز برخی مشکلات اخیر در ورزش استان، نتیجه نبود برنامه مدون و قابل اجرا در سال‌های گذشته است.

مشکل پایین بودن کیفیت کف‌پوش سالن المپیک گنبدکاووس باید هر چه سریع‌تر برطرف شود

استاندار گلستان به احتمال لغو امتیاز میزبانی گنبدکاووس از مسابقات لیگ برتر به دلیل کیفیت پایین کف‌پوش سالن المپیک این شهر اشاره کرد و گفت: از دست رفتن امتیاز میزبانی از حریفان در لیگ برتر برای تیم‌های گلستان، غیرقابل پذیرش است و این مشکل باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

زنگانه همچنین به ضرورت اجرای کامل قانون در استخدام قهرمانان ملی تاکید کرد و گفت: ورزشکاران گلستانی که موفق به کسب افتخار برای کشور شده و در دایره اجرای این قانون قرار دارند باید جذب دستگاه‌های دولتی شوند.

اجرای کامل مصوبات سفر هیات دولت، حق مردم گلستان است

استاندار گلستان در ادامه به اجرای رویدادهای ورزشی عمومی و همگانی در استان تاکید کرد و گفت: نباید به بهانه فراخوان اغتشاشگران، از روند توسعه ورزش به خصوص در میان خانواده‌ها غافل شد.

زنگانه بیان کرد: گلستان در هفته‌های گذشته و با وجود تلاش آشوبگران برای ناامن جلوه دادن استان، جشنواره اقوام و موسیقی نواحی را با هزاران بازدید کننده و بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار کرد.

نظری: اجرای ۴۴ طرح ورزشی دورن مدرسه‌ای در گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در این جلسه گفت: اجرای ۴۴ طرح ورزشی درون‌مدرسه‌ای در استان در دولت سیزدهم، اتفاقی کم‌سابقه و بی‌نظیر است.

سیدرضا نظری اظهار داشت: از زمان تشکیل استان گلستان در ۲۷ سال گذشته تاکنون ۷۰ طرح ورزشی درون‌مدرسه‌ای در استان ایجاد شده بود که عملکرد دولت سیزدهم در این بخش قابل تحسین است.

وی بیان کرد: از مجموع ۴۴ طرح ورزشی درون‌مدرسه‌ای گلستان ۳۲ طرح به بهره‌برداری رسید و بقیه نیز تا دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: در نتیجه اجرای موفق این طرح، سال آینده ۶۰ طرح ورزشی درون‌مدرسه‌ای در گلستان اجرا خواهد شد.

نظری ادامه داد: اولویت اجرای طرح‌های ورزشی آموزش و پرورش، توسعه ورزش همگانی است اما از شناسایی استعداد در ورزش قهرمانی نیز غافل نیستیم.

وی همچنین از آمادگی آغاز اجرا و برگزاری ورزش زورخانه‌ای در مدارس گلستان خبر داد.

برزمینی: ورزش گلستان بالنده و روبه پیشرفت است

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم در این جلسه گفت: حضور ۲۵ تیم از گلستان در لیگ‌ برتر رشته‌های گوناگون کشور، نشانه بالندگی و رشد ورزش این استان است.

قاسمعلی برزمین اظهار داشت: تیم‌های گلستان در شرایطی به رقابت با حریفان نامدار و متمول خود می‌پردازند که حمایت بخش خصوصی از ورزش حرفه‌ای در استان اندک است.

وی بیان کرد: ۵۰ هیات استانی، ۶۰۰ هیات شهرستانی و افزون بر ۵۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته به دنبال افتخارآفرینی بیشتر برای ورزش گلستان در میادین معتبر بین‌المللی و جهانی هستند.

برزمینی ادامه داد: ادارات و نهادهای گلستان ۲۱۰ مکان ورزشی دارند که واگذاری آن به هیات‌های ورزشی موجب رونق بیشتر و بهتر ورزش همگانی و قهرمانی استان خواهد شد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا