مطالب ویژه

به یاد و خاطره تمامی سربازان گمنام حافظان منابع طبیعی کشورم

پایگاه خبری اولکامیز- گفتاری از یوسف ایگدری : ارج می نهیم مقام بلند والای شهدای منابع طبیعی و محیط زیست را علی الخصوص شهید تاج محمد باشقره که خداوند قرین رحمت الهی اش کند.

جنگلبانان مهمترین حافظان منابع طبیعی هستند همانان که با تلاشی وافر و با تعلق خاطری خاص که نسبت به عرصه‌های ملی دارند و با تمام موانع و مشکلات که بر سر راه آنان قرار دارد شبانه روز برای حفاظت از عرصه‌های ملی تلاش می کنند. همانان که با دستان خالی به جنگ سوداگران چوب و بلای اتش می روند.

همانان که زخم ها خوردند و دم بر نیاوردند, همین دیروز در خبرها امده بود  که فرق سر جنگلبانی در حوزه علی اباد کتول توسط دامداری که غیر مجاز اقدام به تعلیف دام های خود کرده بود, شکافته شد…. و هزاران از این دست ماجراها …..

اینان که بدون هیچ پشتوانه قانونی, به مقابله با قانون ستیزان میروند, با قاچاقچیان چوب و زمین خوران ….. قانونی که مامورین متعهد محیط زیست را زیر چتر حمایت قانونی قرار و انان را مجهز به وسایل دفاع شخصی می کند اما همین قانون جنگلبان را با خلع سلاح به مقابله با سو استفاده کنندگان از انفال می فرستد…..

جنگلبانان؛ ایثارگران بی نام و نشانی هستند که در شرایط آب و هوایی سخت و  گرمای شدید با امکاناتی محدود حفاظت از جنگل ها، مراتع و عرصه های منابع طبیعی را بر عهده دارند. این عزیزان فداکار برای انجام وظایف خود و مقابله با سوء استفاده کنندگان از طبیعت و قاچاقچیان چوب خطرات زیادی را به جان می خرند تا این گنجینه های طبیعی از هر آسیبی در امان بمانند.

بی سنگرانی که با تمامی وجود در مقابل دست دراز کننده ها به دار و درخت و زمین این امانات الهی با تمامی وجود ایستاده اند….

این روز ، نهم مرداد بهانه ای است تا به گرامیداشت و تکریم انسانهایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در راه حفظ و نگهداری جنگل ها، مراتع و عرصه های طبیعی می گذرند تا این میراث ارزشمند را در اختیار آیندگان قرار دهند. به احترام انها تمام قد می ایستیم….. از هر جنس و رنگ و نژادی که باشند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا