اخبار

جایزه ۱۲ میلیارد ریالی برای اسب‌های برتر هفته سیزدهم اسبدوانی گنبدکاووس

پایگاه خبری اولکامیز – رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه این شهرستان ۱۲ میلیارد و ۲۰۷میلیون ریال جایزه نقدی برای اسب‌های برتر هفته سیزدهم این رخداد ورزشی تعیین کرد که به مالکان، مربیان و چابکسواران رتبه‌های اول تا سوم هر دور اهدا می‌شود.

بهروز نیازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای شرکت در هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس که قرار است فردا پنجشنبه و جمعه ( ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه) در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود، مالکان ۱۴۵ راس اسب از سه نژاد “ترکمن، تروبرد و دوخون” نام‌نویسی کردند.

وی با بیان اینکه هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس در ۱۴ دور به مسافت‌های هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۶۰۰ متر برگزار می‌شود، افزود: در روز نخست این مسابقات که در هفت کورس شامل پنج دور هزار متری و ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری فردا پنجشنبه برگزار می‌شود، ۸۰ راس اسب با هم رقابت می‌کنند.

نیازی اضافه کرد: کمیته برگزاری برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس ۵ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال جایزه نقدی پیش‌بینی کرد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: روز دوم مسابقات این هفته جمعه ۱۴ بهمن ماه جاری با شرکت ۶۵ راس اسب در هفت کورس شامل ۶ دور هزار متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری برگزار خواهد شد.

وی گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم و پایانی هفته سیزدهم این رخداد ورزشی ۶ میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

نیازی بیان داشت: مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی فصل ۱۴۰۱ گنبدکاووس تا پایان اسفند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا