یادداشت

خلع سلاح روانشناسی

پایگاه خبری اولکامیز – مهران دالوندی: تکنیک‌هایی وجود دارد که در گفت و گو ها بسیار کارساز و کاربردی هستند.

یادم هست شخصی می گفت که به شدت درگیر یک فیلم سینمایی بودم و در حقیقت با آن فیلم ارتباط برقرار کرده و انگار درون آن فیلم فرو رفته بودم .من شش دانگ حواسم با آن هنرپیشه ها بود و از صحبت های اطرافیان غافل بوده تا اینکه.ناگهان همسرم تلویزیون را با کلی نارضایتی خاموش کرد!!!یک راه این بود که داد و بیدادکنم و زمینه یک تنش، حتی قهر و طلاق را بوجود بیاورم ولی من راه دوم را انتخاب کردم و با آرامش تمام رو به او کردم و گفتم :

مدتی بود که در فکر خاموش کردن تلویزیون بودم ولی حوصله نداشتم .خیلی ممنون که تلویزیون را خاموش کردی .دست هایم را بالا بردم و گفتم :آخش. این موضوع با لبخند طرفین ختم به خیر شد .

این همان خلع سلاح روانشناسی است که از بسیاری از مشاجرات ،دعوا ها ، نزاع ها و ادامه آنها ممانعت می کند.

مثلا اگر کسی به طعنه به شما گفت که شما چاق هستید.شما بگویید : من چاق نیستم ،من خیلی چاق هستم .البته اگر با چاشنی تبسم هم همراه باشد کارکرد بیشتری دارد😃.

در مورد تمسخرها و نام گذاری های سخیف نیز این موضوع کارکرد های فراوانی دارد و در بیشتر مواقع می توان با خلع سلاح روانشناسی از دعواها و…پیشگیری کرد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واکنش نشان داده شده در برابر خاموش کردن تلویزیون توسط همسر در متن بالا ( البته اگر غرق در فیلم شده باشد) مثل جوک ساختن مردم ایران از انواع بدبختی هائی که به سرشان می آید، می ماند. ممکن است از نظر روانشناسی جلوگیری از تنش صورت گرفته باشد اما و چند اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا