اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان: بیمارستان‌های آموزشی گنبد مهرماه امسال دانشجو می‌پذیرد

پایگاه خبری اولکامیز- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان آموزشی شدن بیمارستان‌ها را یکی از الزامات توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی برشمرد و گفت: مهرماه امسال پذیرش دانشجو در بیمارستان‌ها گنبدکاووس از قسمت پردیس پزشکی این دانشگاه آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، سعید گل فیروزی روز یکشنبه در مراسم افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان شهدا ۱۲ دی گنبدکاووس، اظهارداشت: این شهرستان به عنوان سانتر(مرکز ارجاع) درمانی شرق استان گلستان شناخته می‌شود و خیلی از مردم منطقه از خدمات فوق تخصصی بیمارستان‌های آن از جمله در بخش مادران باردار و نوزادان بهره می‌گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به این سطح پوشش گسترده می‌طلبد زیرساخت‌های لازم برای حوزه بهداشت و درمان گنبدکاووس تامین شود و دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم از هیچ تلاشی برای تحقق این مهم فروگذار نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان افزود: بحث آموزشی شدن بیمارستان‌های گنبدکاووس در گذشته مغفول مانده بود لذا پیگیری‌های لازم در این رابطه صورت گرفت و در نتیجه از اوایل مهرماه امسال پذیرش دانشجو از قسمت پردیس پزشکی این دانشگاه رقم می‌خورد که خود باعث ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی در این شهرستان خواهد شد.

گل‌فیروزی اضافه کرد: پیرو مساله آموزشی شدن بیمارستان‌های گنبدکاووس و ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی آن هفته آینده معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در برنامه‌های سفر خود به گلستان به این شهرستان هم می‌آید.

وی تصریح کرد: با توجه به لزوم توسعه زیرساخت‌های درمانی گنبدکاووس در قالب سفر اسفندماه سال گذشته رییس جمهور به گلستان تلاش بر این بود که یک بیمارستان حداقل ۴۰۰ تختخوابی مصوبه سفر باشد که به لحاظ محدودیت به عنوان یک پیشنهاد به هیات دولت ارائه شد.

گل‌فیروزی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری استاندار گلستان و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی عملیات ساخت این بیمارستان اجرایی شود.

 بیمارستان‌های آموزشی گنبد مهرماه امسال دانشجو می‌پذیرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم در این مراسم بیان کرد: با توجه به نیاز شرق گلستان امروز بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان شهدا با ثبت ماهانه ۷۰۰ زایمان افتتاح شد و دیگر نیاز به انتقال نوزادان برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان‌ طالقانی نیست.

فرهاد بدیعی افزود: سطح مراجعه مادران باردار از شهرهای اطراف به بیمارستان‌های گنبدکاووس زیاد است لذا می‌طلبد تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در شهرستان افزایش یابد.

رییس بیمارستان شهدا ۱۲ دی گنبدکاووس هم به خبرنگار ایرنا گفت: بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان این بیمارستان شامل ۱۴ تخت بستری با هزینه کرد حدود ۸۰ میلیارد ریال برای بهسازی ساختمان و تامین تجهیزات در مدت هشت ماه به بهره برداری رسید.

شهریار قلی‌زاده افزود: ماهانه ۷۰۰ زایمان در این بیمارستان اتفاق می‌افتد لذا این بخش با هدف جلوگیری از انتقال نوزادان دارای مشکل برای دریافت خدمات بیشتر به بیمارستان اطفال گنبد و گرگان راه اندازی شده است.

وی گفت: با توجه به قدمت بالای ساختمان این بیمارستان بهسازی فضای درمانی آن در حال انجام است و تاکنون کار بهسازی بخش داخلی، زایشگاه و مرکز فوریت‌های پزشکی آن پایان یافته است.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس ۷۵۵ تخت فعال در چهار بیمارستان دولتی “شهید مطهری، شهدای ۱۲ دی، طالقانی و پیامبر اعظم(ص)” و ۲ بیمارستان خصوصی “برزویه و بسکی” و یک بیمارستان نیمه دولتی متعلق به سازمان تامین اجتماعی دارد.

بیش از ۵۰ درصد از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان‌ گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در شرق این استان سکونت دارند که همواره بخش زیادی از آنان برای استفاده از خدمات درمانی به بیمارستان‌های گنبدکاووس مراجعه می‌کنند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا