تورکمن صحرا

سخنان جالب توجه دکتر آنا قره جه در باره مرحوم دکتر غنی

پایگاه خبری اولکامیز -دکتر آنامحمد قره جه یکی از پزشکان شناخته شده ترکمن صحرا در گفتگو با اولکامیز در باره شخصیت علمی و اخلاقی زنده یاد دکتر غنی نجم الدین چوگان گفت:

دکتر غنی به نظر من از نظر استعداد و هوش یک نابفه بود. خیلی باسواد بود.  دید پزشکی اش بالا بود، وقتی بیمار را  می دید، دردش را می شناخت. هنگامی که با مریض صحبت می کرد مشکلش را می فهمید. یعنی اینگونه پزشک حاذقی بود.

این متخصص اطفال و کودکان که سالهاست در گرگان طبابت می کند اظهار داشت: مرحوم دکتر غنی همیشه خنده بر لب داشت. مهربان بود. همه را شاد میکرد. به آدم ها روحیه می داد. تقریبا حدود نیم قرن در منطقه محروم آق قلا در بین مردم زندگی کرد. جدیدا بیمارستان ها باز شده و مطب پزشکان زیاد شده ولی در سال های نه چندان دور اینگونه نبود. در آن ایام سخت و محرومیت، خانه و مطب دکتر غنی در یک مکان بود و همچون اورژانس در خدمت بیماران بود. یعنی او یک آدم خستگی ناپذیر که بیست و چهار ساعته کار می کرد. در واقع اورژانس بود و گرفتاری مردم را حل میکرد این، کار بسیار سختی است ولی با روحیه بالا خدمت میکرد و خودش هم از فعالیتش لذت می برد.

دکتر قره جه افزود: دکتر غنی انسان فوق العاده ای بود. شخصیت هایی همچون دکتر غنی تکرار نمی شوند. خداوند روحش را شاد گرداند و به خانواده و خویشاوندانش صیر و شکیبایی عنایت دهد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا