مطالب ویژه

سخنی صریح و شفاف با منتخبین شورای شهر آق قلا

پایگاه خبری اولکامیز- محمد جرجانی عضو هیئت تحریریه اولکامیز و از همراهان آق قلایی سایت ، حرفها ، توصیه ها ، خواسته ها  و دغدغه های خود را بی پرده و صریح و شفاف با اعضای جدید شورای شهر آق قلا در میان گذاشته است که در پی م آید :

چند روزی بود مطلبی برای خودم و با خودم برای عزیزان انتخاب شدگان شورای شهربنویسم ولی بنا به دلایلی توفیق نوشتن برایم میسر نمیشد تا اینکه دیروز که یکی از دوستان بسیار نزدیکم درخواست کرد که سخنی با اعضای جدید شورای شهر آق قلا بنویسم.

دوستان خوبم ، شما عزیزان از میان خوبان انتخاب شدید . از میان عزیزانی که قبلا برخی عضو همین شورا بودند . از میان یک عده حقوقدان و از میان یک سری از مدیران برجسته و از میان مردان بزرگ شهر ، پس از مکافات عمل غافل مشوید بقول مولانا :

از مکافات عمل غافل مشو / گندم از گندم بروید جو ز جو

شما عزیزان اعضا جدید شورای شهر از همین مردم و از همین شهر وبرای همین شهرید. انتخابات شهر با تمام تبلیغات و تلاشها و با آن همه شور و هیجان و هیاهو به اتمام رسید .

بعد از انتخابات عده ای از شپش ! شتر ساختند و از یک لوبیا کوه. ولی من انتخاب شما سروران گرامی را به فال نیک میگیرم و میگویم سالی که نکوست از بهارش پیداست. از همین ابتدا میگویم با مردم صادق و رو راست باشید. چون وقتی پای دروغ در میان باشد . باور داشته باشید دروغ از همان دور که میاید یک پایش می لنگد.

بیاییم از فرصت های  کم استفاده بهینه بکنیم . چهار سال عمر بسیار کمی است. همانطور که صدسال زندگی برای هر انسانی که مال و منالی را جمع کرده کم است  بیاییم به نور مهتاب کفایت کنیم زمانی که از نور آفتاب محروم هستیم .

نگوییم هرچه پیش آید خوش آید . چهار سال مان را تمام کنیم و آخر هم با حرف و حدیث های احتمالی که پشت سرمان خواهد بود به مقابله بپردازیم .

اصلا می دانید ما انسانها و پرندگان دریک محل ماندگار نبوده و نیستیم . خوب باشید تا همیشه خواهان شما باشند و یادتان باشد و شهروندان عزیزمان هم میدانند که هیچ کس از طلا ساخته نشده است و هر گلی  علت و عیبی دارد چون ایمان داریم گل بی علت و بی عیب خداست .

بیایید با کفش های بچه گانه راه نروید . بیایید دانه نیکی و تلاش بکارید تا بعد از چهار سال بدی درو نکنید و آیندگان از شما عزیزان به نیکی یاد کنند و بگویند شورای دوره ششم یک شورای عملگرا ، مفید و تاریخی بود .

بیایید در این دوره با کار و تلاش مضاعف ، با همدلی و انسجام و دوری از افتراق و خودمحوری ها کارنامه روشن و موفق از خودتان ثبت نمایید. هر چند دیگران در شورای شهر کارنامه موفقی نداشتند. حال شما عزیزان با کوشش و تلاش و همت و پشتکاری و با صداقت و با ایمان و زحمت و عشق نهال رشد و توسعه را بکارید تا آیندگان از تلاش و کارهای انجام شده از طریق شماها را به بهره ببرند وشما عزیزان را الگو قرار دهند .

کاری کنید که اگر در چهار سال اینده چنانچه به دلایلی نخواهید در شورای شهر ثبت نام نمایید مردم از شما بخواهید که به میدان بیایید.

مردم ما شریف و پاکند و قدر خوبی ها را میدانند. شهروندان آق قلایی آرامند و در برابر ناملایمات و نابرابری ها گله و شکایت نمی کنند و سکوت کردند . هرچند شما ها هم میدانید به دهانی که سکوت کند نمیتوان کمک کرد ولی شما عزیزان معنی ای سکوت ها را بفهمید. پس بیایید شما زبان گویای مردم باشید و حق و حقوق شهروندی را از جایی که حق ها تقسیم میشود دریافت کنید چون حق گرفتنی است .

شما عزیزان به نمایندگی از همین مردم و به یاد همین مردم گلیم خود را از آب بیرون بکشید و یا به قول معروف گوسفندان خود را به خشکی بیاورید. مشکلات عدیده ای دامنگیر شهرمان است به تما م نهادها و ارگانها و دستگاهها و اداره جات ورود کنید و به شورای شهر عزت و اعتبار ببخشید .

در جریان سیل و بعد از سیل حقوق برخی از شهروندان در داخل همین شهر از بین رفت و من به عنوان یک سیل زده آق قلایی چه جفاها کشیدم و حق کشی ها دیدم که برخی از آنها را در آینده خواهم نوشت.  از گم شدن پرونده ام در بنیاد مسکن تا .. . !!!!؟

پس آقایان شورای شهر دوره ششم ، اعتبار شورا  را  بالا ببرید.  شما عزیزان میتوانید چون خواستن توانستن است.

سکوت سرپوش قابلمه است . سرپوش را بردارید تا غل غل داخل قابلمه  خود را به چشم مشاهده کنیم . عزیزان شماها را مردم  جهت اداره شهر انتخاب کرده . بزرگان گفته اند یدالله مع الجماعت . دست خدا با جماعت است . خدا یاریگر شماست اگر درست عمل کنید. اگر پاکدست باشید. اگر با فساد مقابله کنید . اگر از رانت ها جلوگیری کنید. پروردگار بی همتا را همیشه در نظر داشته باشید و حتما هم غیر از این نیست .

شما ها جوانید و برنا و تلاشگر. شما ها آن اسب پیر نیستید که شماها رو به گاری ببندند البته در مثال مناقشه نیست. شماها همان عزیزانی هستید برای انجام کارخوب و پسندیده خواهید تازید. شماها آن مار پیری نیستید که قورباغه سوارتان شود . شماها آنید که کینه توزان و حسودان و کارشکنان با دیدن یکدلی و اتحادتان یارای مقابله با شما نخواهند بود.

شما با اتحاد و همدلی خود میدانم شهر را آباد خواهید کردشما با هم خواهید بود و یک صدا. میدانم بدون علت حرف نخواهید زد و وعده های پوچ و توخالی به مردم نخواهید داد.چون پلو به حرف پخته نمیشود وخوب سخن گفتن فایده ندارد.حرف های خوب تان را با عملتان یکی کنید که موفق خواهید شد.

در حال حاضر کم سال ترین فرد شهروندمان میداند با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشود. شما عزیزان از جنس همین مردمید نیایید همنوعان خود را اذیت و آزار قرار دهید و برای خود آن تبری نباشید که وقتی به جنگل اومد درختان گفتند کار خودمان است بیایید در عمران و آبادانی شهرمان و در زیباسازی آن کوشا باشیم کینه و کدورت های انتخاباتی را دور بریزید.

میدانم شماها از آن عده کسانی نیستید که با پول و سیم کارت و آوردن افراد از روستاهای دور و نزدیک و شهرهای همجوار و فامیل و اشنا رای جمع کردید من به عنوان یک شهروند کوچک میگویم چهار سال کار و تلاش شما به چشم خواهد امد. اخر شما از میان خوبان به عنوان بهترین ها انتخاب شدید.من فقط به یکی از شما عزیزان رای دادم  و چهار نفر از دوستان دگر ولی به رای مردم احترام می گذارم و افتخار میکنم چون مردم بهتر از من میدانند پس کار کنید که مردم بگویند که در انتخاب شان اشتباه نکرده اند.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا