مطالب ویژه

عید فطر بر همگان مبارک/ به امید روزهای خوب و انتظار ماه مبارک دیگر

پایگاه خبری اولکامیز – حاجی نظر آق بندئی فرهنگی بازنشسته و یکی از یاران اهل قلم سایت اولکامیز نوشت:

امسال روئیت هلال ماه شوال سال متفاوتی داشت و روزه داران پس از ۲۹ الی ۳۰ روز عبادات و روزه داری در انتظار نگران کننده ای بودند.

اعلام رؤیت هلال ماه از یک سو و پایان روزه داری و عدم اثبات آن از طریق صدا و سیما تصمیم گیری سختی را به همراه داشت. عده ای خود را برای نماز عید فردا آماده می کردند عده ای دیگر برای روزه داری و کسانی که در این بین در شک و تردید که چکار باید بکنند اطلاع رسانی روحانیون منطقه هم همراه با دوگانگی و محافظه کاری بود.

با طلوع آفتاب روز دوشنبه شهرستان گنبدکاووس در میان راه مانده بود برگزاری نماز عید در قره بلاغ و روستاهای اطراف و همچنین در روستای اورجنلی روزه داری در این روز و پایان روزه داری تا پیش از ظهر هم حکایت دیگری داشت.  تماس و پیگیری موضوع از استان های دیگر هم به همین منوال بود.

باران رحمت الهی در پایان این ماه خوشحالی کشاورزان و صفای دیگر داشت .
بارش رحمت الهی و اطلاع رسانی آن از طریق رسانه های مختلف و اعلام مکان برگزاری نماز عید فطر در گنبد کاووس، با وجود این که تعداد زیادی از عزیزان روز قبل نماز عید را برگزار کرده بودند با استقبال بی شمار مردم همراه بود.
به طور که از ساعات اولیه صبح مردم در حال حرکت به سمت مصلی بودند در همان لحظات داخل مصلی و ساختمان نیمه تمام از انبوه جمعیت پرشده بود.

مردم در چند دقیقه محوطه حیاط مصلی را با جانمازی های خود و پلاستیک هائی که به همراه داشتند پر کردند جاده به سمت مال بازار و مردم که دیرتر حرکت کرده بودند در هر جائی که مناسب دیدند برای اقامه ی نماز ایستادند.

انبوه ماشین هائی که در چندین ردیف در پارکینگ گل آلود و خیابان های مجاور پارک شده بودند هم به چشم می خورد .

با شروع نماز عید و ادای آن و شروع خطبه خوانی جمعیت حاضر شروع به حرکت کردند تا پایان لحظه خطبه حرکت آرام مردم به سمت منازل شان جریان داشت هر چه از مصلی دور تر می شدند حرکت کندتر انجا م می شد چون در مقابل ماشین های پارک شده مسیر را تنگ کرده بود و مردمی که در انتظار بودن تا ماشین های جلوئی حرکت کنند از این فرصت پیش آمده استفاده کرده در حال تبریک عید و صحبت با یک دیگر بودند.

از عدم برنامه ریزی مناسب برای این همه جمعیت داخل حیاط در روز بارانی و پارکینگ مجاور که دراثر حرکت مردم باتلاقی شده بود چیزی نمی خواهم بگویم اما این آرزو و درخواست را از مسئولین دارم شما که برای چند ساعت اقامه نماز در یک روز بارندگی برنامه ای ندارید به فکر روز های سخت تر احتمالی باشید .

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا