اخبار

مراسم تجلیل از استاد قره جه سیدقلی معلم پیشکسوت ترکمن برگزار شد + تصاویر

پایگاه خبری اولکامیز – لطیف ایزدی: مراسم تجلیل از استاد قره جه سیدقلی، معلم پیشکسوت گنبدی به همت جمعی از دانش آموزانش برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که شاگردان کلاله ای سالهای دهه شصت استاد سیدقلی به همراه خانواده هایشان حضور داشتند صحنه های زیبایی رقم خورد.

جلیل سلاقی که در واقع بانی مراسم بود به عنوان اولین سخنران گفت : استاد قره جه سیدقلی یکی از معلمان دلسوز و فراموش نشدنی ما در دبیرستان سید قطب کلاله بود. او حق بزرگی به گردان همه ما دارد. وی سخناننش را با شعری در وصف معلمش به پایان رساند.

دومین سخنران مراسم آقای رسول کردافشار دوست و همکار قدیمی قره جه سیدقلی بود.

او گفت: من و آقای سیدقلی با هم در کلاله همکار بودیم. با ایشان خاطرات خوب و جالبی دارم. این گردهمایی مرا به وجد آورد و یاد گذشته ها برایم زنده شد. به بانیان این مراسم به ویژه آقای جلیل سلاقی که بعد از چهل سال این مراسم بزرگ را  برگزار می کنند درود می فرستم.

سخنران سوم مراسم نوریاغدی زیارتی، شاعر و معلم کلاله ای بود. وی اظهار داشت: ما در دهه ۶۰ در دبیرستا ن سید قطب، شاگرد استاد سیدقلی بودیم. ما کلاله ای ها به ایشان سیدقلی قره جه می گفتیم. استاد  سیدقلی درس تاریخ را به ما فهماند و دانش اموزانش را با هویت تاریخی و قومی خود آشنا ساخت.  وی در پایان سخنانش شعری در وصف معلمش قرائت کرد.

آخرین سخنران مراسم دکتر سعید سیدقلی بود. این پزشک جوان و متخصص گنبدی به نیابت از پدرش از بانیان و برگزار کنندگان مراسم تشکر و قدردانی کرد و یادداشت پرمعنای پدرش را قرائت کرد.

حکیم قزلجه و قمرالدین سیدی دو شاعر  گنبدی و کلاله ای نیز در این مراسم اشعاری در باره ارزش و مقام والای معلمان زمزمه کردند.

مجری مراسم قمرالدین سیدی از شهر فراغی بود.  

 

این مراسم مردمی با اجرای موسیقی سنتی و پاپ همراه بود که حلاوت دیگری به مجلس بخشید و حاضرین را به شور و وجد آورد.  نکته جالب اینکه متین سیدقلی فرزند هنرمند و جوان استاد سیدقلی نیز قطعاتی زیبا اجرا کرد.  

پایان بخش مراسم اهدای هدایا توسط شاگردان ، اقوام و خویشاوندان استاد سیدقلی بود.

 

این مراسم جمعه پنجم خرداد در باشگاه فرهنگیان گنبد برگزار شد و در آن از چهار شهر گنبد، کلاله، کوموش دپه و آق قلا حضور داشتند.

گزارش کامل این رویداد بزرگ و مردمی در شماره سیزدهم مجله ترکمن دیار، اواخر  همین ماه منتشر می گردد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا