اخبار

هفته بیست سوم مسابقات اسبدوانی گنبد برگزار شد

پایگاه خبری اولکامیز  – روز نخست هفته ۲۳ مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه – بهاره گنبدکاووس با رقابت ۶۹ راس اسب از نژادهای “ترکمن، دوخون و تروبرد” در هفت دور هزار و ۲۰۰ متری عصر امروز پنجشنبه و بدون حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات ۱۲ راس اسب بیش از سه سال نژاد ترکمن (maiden) با هم به رقابت پرداختند که اسب “خان ناز خان”، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های “سکوت گز” و “چیتا گز” به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ بود و با حضور هشت راس اسب برگزار شد، اسب “کوئین بولت” اول شد و اسب‌های “ارتورول” و “سیاتل” به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته ۲۳ مسابقات سوارکاری کورس پاییزه – زمستانه – بهاره گنبدکاووس بازهم ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون اما هندیکاپ کلاس هفت بود که با شرکت ۱۰ راس اسب برگزار شد و در پایان اسب “کاپیتان فوفو” با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های “شکوه ناز” و “ایران” به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۲ بود و با شرکت تنها هشت راس اسب برگزار شد و اسب “آرتین” سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های “آی ثنا” و “سوکراتیس” به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۶ بود که با شرکت ۱۲ راس اسب برگزار شد و در پایان اسب “تویوتا” اول شد و اسب‌های “کینگ ولد” و “ری مون” به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون (maiden) بود، با شرکت ۱۰ راس اسب برگزار شد و اسب “کلاریس” سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های “لیدی مجیک” و “وایت هانتر” به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت دور هفتم و پایانی روز نخست هفته ۲۳ مسابقات سوارکاری فصل ۱۴۰۰ گنبدکاووس میان ۱۰ راس اسب بیش از سه سال نژاد دوخون (maiden) بود که در پایان اسب “داز جوی” اول شد و اسب‌های “لیلین” و “سحر خانوم” به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته ۲۳ این مسابقات در پایان مبلغ ۲ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم و پایانی این هفته از مسابقات سوارکاری گنبدکاووس عصر فردا جمعه ۲۳ اردیبهشت در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا