اخبار

هفته پایانی کورس اسبدوانی گنبد ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود

پایگاه خبری اولکامیز – هفته بیستم و پایانی مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس که به سبب قرمز شدن رنگ شیوع کرونا دراین شهرستان به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شده بود با اعلام هیات سوارکاری گنبد ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از هیات سوارکاری گنبدکاووس، هفته بیستم مسابقات اسبدوانی فصل ۹۹ این شهرستان جمعه هفته جاری و شنبه پیش رو با شرکت اسب‌هایی از نژاد ترکمن، دوخون و تروبرد در مجموعه سوارکاری گنبد و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

براساس جدول و برنامه اولیه اعلام شده از سوی برگزار کنندگان، روز نخست هفته بیستم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس جمعه ۲۴ اردیبهشت در هفت دور هزار و هزار و ۲۰۰ متری و روز دوم این رخداد ورزشی نیز روز شنبه ۲۵ اردیبهشت در ۶ دور هزار متری برگزار خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس از ۱۵ آبان پارسال شروع و به سبب شیوع کرونا و قرمز و نارنجی‌شدن وضعیت این شهر در برخی هفته‌ها با تعطیلی مواجه شده بود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما این رقابت‌ها با شیوع و همه گیری کرونا از اسفند ۹۸ به مدت هشت ماه تعطیل شده بود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن نیز برگزار می‌شود.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا