یادداشت

چشمِ شب روشن

پایگاه خبری اولکامیز – علی بشارتی ، سیمین شهر ، اُمچلی : در شبی که مزار فراغی میزبان گرد همایی هنرمندان وهنر دوستان خواهد بود، شبی فرخنده وشب میلاد فراغی است.

در وصف حال ان روز، برای ابراز احساساتمان بیش از پیش به کلمات نیاز داریم تا بتوانیم از احساسات مان سخن برانیم.

اینجاست که چکامه های فرزانگان شعر وهنر، مرهم جان ها قرار می گیرند.

در ائین بزرگداشت فراغی در آق توقای ، اندیشمندان وچهره های فرهنگی در باره شخصیت و اثار این شاعر بزرگ سخن خواهند گفت. طیفی از مشتاقان شعر وادب که زیر چتر روشنگری جای گرفته اند وخود را پیشاهنگ شعر وادب به حساب می اورند ، طبق برنامه از پیش تعیین شده کار خود را پیش خواهند برد.

با تجدید میثاق ونگاهی به زندگی واثارش که منشوریست در تاریکی های مطلق،  چراغ بینش ودرک مان را روشن تر خواهیم کرد.

در تاریخ ادبیات هر ملتی کم شمارند شاعرانی که در استانه تجلی فرصت ها وتجلی آرمان ها اینگونه روح ملت خویش را به پرواز در آورد. چنین نوابغی هر چند سده یکبار ظهور می کند.

فراغی که سالهاست پر فروغ می درخشد هر روز که می گذرد بعد تازه ای به روی ما می گشاید، همچون تخت جمشید در صحرای آق توقای در فضای انچنانی بیش از پیش ما را در شعله های یک عشق سوزان قرار می دهد که در ان روز به دور تمامی غصه هایمان پیله امید می بندیم، دل  خوش میکنیم به دلخوشی هایمان که عمر می بخشند و گریزان می شویم از غصه هایی که عمر می کاهند وبا زمزمه اشعارش ،سرهایمان را به سینه وشانه هایش تکیه می دهیم.

مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن داریم

هواداران وکویش را چو جانان خویش داریم

چندین ماه است تشکل های ادبی صحرا با بر گزاری جلسات مشاوره وتبادل نظر برای این سفر زیارتی ، در راستای اجرای خوب مراسم ، تدابیری اندیشیدند.

اعضای انجمن های ادبی وهنری شهرستانها وحضور کم سابقه مردم با همکاری سایر نهاد های فرهنگی ،در جهت هر چه با شکوه تر بر گزار کردن مراسم ، بیانگر این مدعاست که مفاخر در هیچ برهه ای از زمان هر گز لابلای تاریخ گم نخواهند شد.

اینگونه همایش فرهنگی، تحفه ایست که آن را قدر بدانیم واین اندیشه نیک را به فرزندانمان انتقال دهیم.

درخاتمه سپاس ویژه از سرمایه های معنوی صحرا که نماد هویت ملت ما میباشند وپرچم دارانی که بر تارک فرهنگی هر ملتی استوار نشسته اند، آنها در راستای حفظ میراث معنوی بشریت که پیوندی عمیق با هویت درونی ما دارد در حکم رشته ای هستند که ما از خویشتن خویش یعنی محتوای وجودی خود جدا نشویم.

آنها خستگی ناپذیر تلاش میکنند تا اذهان عمومی را با تفکرات اندیشمندان همراه سازند.  هر گاه از بزرگی این تلاشگران اطمینان حاصل می کنم از مشکلاتی که بر سر سفره غمگینی هایمان که بسیار رنگین است کمتر رنج می برم.

مستدام باد

منبع – مجله ترکمن دیار شماره ۱۲

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا