اخبار

۲۲ معلم نمونه مدارس غیردولتی گلستان در گنبدکاووس تجلیل شدند

پایگاه خبری اولکامیز – همایش تجلیل از ۲۲ معلم نمونه مدارس غیردولتی ۱۴ شهرستان استان گلستان به مناسبت هفته نکوهداشت مقام معلم (۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت) به صورت متمرکز و باحضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع مدیرکل آموزش و پرورش این استان شمالی در گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم که روز سه‌شنبه در مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان گنبدکاووس برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان با تبریک هفته معلم و بیان جایگاه این قشر در آموزه‌های دینی، از تلاش‌های موسسان، مدیران و معلمان مدارس غیردولتی در امر آموزش فرزندان این مرز و بوم قدردانی کرد.

کمال الدین نظرنژاد گفت: آموزش و پرورش گنبدکاووس افزون بر ۸۷ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد که ۱۸ درصد آنها در مدارس غیردولتی این شهرستان که ظرفیت بالایی دارند، مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: گنبدکاووس با کمبود شدید فضاهای آموزشی بویژه در مناطق شهری مواجه است که بخشی از این کمبودها با همّت مدارس غیردولتی جبران شده است.

نظرنژاد اضافه کرد: معلمان شاغل در مدارس غیردولتی غالبا جوان و پرتلاش هستند که با کمترین دستمزد و حقوق اما با شجاعت و اراده قوی، صادقانه و خالصانه به امر آموزش فرزندان این مرز و بوم مشغول هستند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: امسال از مجموع ۶۱ معلم نمونه گنبدکاووس که به مرحله استانی راه یافتند، ۲ نفر آنها از مدارس غیردولتی این شهرستان هستند.

وی، پیگیری استخدام و توجه بیشتر به مسائل حقوقی، بیمه‌ای و ابلاغ حکم تدریس آنها به ترتیب از سوی مقامات استانی و کشوری و نیز موسسان و مدیران این مدارس را از دغدغه‌های اصلی معلمان شاغل در مدارس غیردولتی برشمرد.

۲۲ معلم نمونه مدارس غیردولتی گلستان در گنبدکاووس تجلیل شدند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم دراین مراسم که با اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری همراه بود، با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و ۶۰۰ شهید فرهنگی و دانش آموز این استان گفت: استاد مطهری اندیشمند بزرگ جهان اسلام بود که جلوی خرافات و انحرافاتی که در آن مقطع علیه دین اسلام وارد می‌شد را با تالیف کتاب‌های ارزشمند خود از جمله “حماسه حسینی و داستان و راستان” گرفت.

عباسعلی تمسکنی زاهدی، مدارس غیردولتی را بازوان توانمند دولت و وزارت آموزش و پرورش در مقوله تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم دانست و افزود: هم اکنون ۶۰ هزار نفر از جمعیت حدود ۳۸۰ هزار دانش آموزی استان گلستان در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

وی باتاکید برضرورت توجه و اهتمام بیشتر جامعه فرهنگیان (مدیران و معلمان مارس) گلستان برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: اگر مفاد این سند به درستی توسط همکاران اجرا شود، نسلی متعهد اعم از پدران، مادران و مدیران برای آینده کشور و تعالی آن تربیت خواهند شد.

تمسکنی زاهدی اضافه کرد: شان و جایگاه معلمان در دین مبین اسلام بسیار رفیع است که حفظ این جایگاه با رفتار و گفتار خود معلمان (بدون توجه به برخی کم مهری‌های مسوولان به مسائل مالی و معیشتی این قشر)، ضروری است.

وی با اشاره به پیش بینی و اجرای برخی برنامه‌ها ویژه بزرگداشت هفته معلم در سراسر گلستان از جمله “عطرافشانی گلزار شهیدان و دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز، تجلیل از فرهنگیان پیشکسوت، نواختن زنگ سپاس معلم و تجلیل از معلمان نمونه”، از چاپ کتاب تجربیات معلمان این استان خبر داد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: هم اکنون این کتاب که هفته گذشته چاپ شد، برای استفاده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این استان در اختیار آنها قرار داده شده است.

آموزش و پرورش استان گلستان باحدود ۲ میلیون نفر جمعیت، ۴۸ هزار فرهنگی شاغل دارد.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا