مطالب ویژه

افکار عمومی را دریاب قبل از دیر شدن

پایگاه خبری اولکامیز- دکتر رشید نافعی : شاید در زمانهای دور و در دنیاهای با ماهیت سنتی نیز افکار عمومی دارای اهمیت و حساسیت بوده باشد ولی امروزه در دنیای جدید مقوله افکار عمومی  با تقریب گسل های اطلاعاتی و شفافیت های به وجود آمده بیش از پیش ارج و منزلت یافته است و حتی در برخی موارد با نوعی بی رحمی نیز  همراه است.

اگر نظری به اطراف و محیط زندگی بیندازیم  و به مثالها و به وضعیت مصداق هایی واقعی اعم از نماینده فعلی یا سابق ٫ امام جمعه ٫ خبرنگار٫ فعال انتخاباتی یا کاندیدای سابق٫ فرمانداری فعلی یا قبلی ٫ تامل نماییم چه بسا به شواهدی بر میخوریم که تن شأن به صابون همین افکار عمومی خورده است و اوج و فرود آنان را همین مقوله مهمتر شده افکار عمومی رقم زده است.

شاید زمانی بر شانه همین افکار عمومی سوار شده اند ولی چون در قضاوت نهایی بنا به دلایلی مردود گشته آند از شانه اش پایین آورده میشوند.

از آن جا که آن عقبه حمایتی که در مواقع ضروری به کمکشان بیاید را از دست داده اند ٫صاحبش را دست تنها میگذارند و فرد رجیم شده افکار عمومی در اطرافش کسی را نمی یابد.

حالا اگر نظری به وضعیت پیش آمده برای فرمانداری جدید در یکی از شهرهای تورکمن نشین  یا برای سلف فرمانداری در آن شهرستان٫ وضعیت پیش آمده  اخیر برای خبرنگار تورکمن  و وضعیتی که جدیدا در افکار عمومی برای یک فعال و کاندید سابق پیش آمده است به راحتی از منظر افکار عمومی میشود قضاوت مردم را در مورد آنها دید که چه کسانی از تاکتیک و تکنیکهای درست بر خوردار بوده و توانسته اند زمانی که سوار بودند عقبه مردمی شأن را حفظ نمایند و افکار عمومی را با خودشان همراه سازند. در مقابل چه کسی یا کسانی توسط همان افکار عمومی طرد و زمین گیر شده اند و در تنهایی دست و پا میزنند.

پس چه بهتر است قبل از این که دیر شود به فکر افکار عمومی باشید و احیانا اگر سواره اسبی شدید گاه گداری حواستان به سم اسب نیز باشد که مبادا روزی مجبورت سازند که پیاده شوی و پای پیاده بروی . قضاوت با شماست و خرد یارتان باد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مثال های زده شده در مطلب مبهم بوده و خوب باز نشده است.آیا افکار عمومی همراه با عوام فریبی (پوپولیسم ) رانیز باید دریابیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا