مطالب ویژه

اقدامات انجام شده جهت پیگیری پیشنهاد نامگذاری یکی از میادین و معابر شهر گرگان به نام مختومقلی فراغی

‍پابگاه خبری اولکامیز – حلیل الله صحنه *: همیشه این سئوال برای بنده مطرح بود که چرا نام مختومقلی فراغی بر یکی از میادین و معابر شهرستان گرگان گذاشته نشده است!! در حالی که مختومقلی فراغی محبوبیت خاصی در دل همه اقوام دارا بوده است.

وی به یقین از مفاخر، شاعران و عارفان نامدار کشور ایران و قوم ترکمن است، شاعری که اندیشه‌اش از سرچشمه‌های زلال اسلام و قرآن الهام گرفته و به مسائل اجتماعی و سیاسی اهمیت و توجه ویژه‌ای داشته و به مسائل زمان خود حساس بوده و مسوولانه قدم می‌گذاشته و به اسلام و مسلمین ارادت داشته است…‌‌..

تا اینکه جناب استاندار را حضوری در دبیرستان (برای بازدید از مدرسه تشریف آورده بودند) ملاقات  کرده بودم. با همکاران نیز ملاقاتی داشتند و گفتند که چنانچه سئوالی دارید، بفرمائید…‌

بنده هم نوبه ی خویش درخواست خویش را مطرح کردم و جناب استاندار از بنده استقبال و درخواست کتبی در این زمینه داشتند. چند روز بعد با نگارش متن نامه درصد اقدام عملی جهت پیگیری مسئله برآمدم….

البته یک ماه قبل از این آقای رستم جرجانی عزیز مدیر نشریه اقتصاد در مورخه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ گزارش کامل از نشست خبرنگاران با شهردار اسبق جناب سبطی را رسانه ای کرده بودند. (تصویر پیوستی) همچنین آقای رضا ولی پورعزیز نیز اقدام مشابه ای در رسانه انجام داده بودند. این اقدامات سبب شد تا بنده اقدام عملی و نامه نگاری به استاندار محترم را داشته باشم….‌

سپس اقدامات انجام شده خویش را در گروههای مجازی اعلام کرده بودم و امروز  جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲، دوباره تصمیم بر این‌ گرفتم که جهت تنویر افکاری عمومی اقدامات صورت گرفته در این زمینه را از ابتدا تا به الان به استحضار کاربران و گروههای مجازی برسانم!

با انجام مکاتبه ی رسمی پیرو شماره نامه‌ ی ۶۶۰۵۳‌ مورخه ی  ۱۴۰۰/۹/۱۷ (تصویر پیوستی) و اعلام موافقت استانداری محترم به شماره ۱۴۰۹/۲۳/۳۷۳۵۷ مورخه ۱۴۰۰/۹/۲۱ (تصویر پیوستی) و شرکت در جلسه کمیته نامگذاری شورای محترم شهرستان گرگان(تصویر پیوستی) و توجیه نامگذاری نام شریف مختومقلی فراغی، الحمدالله همه اعضای کمیته نامگذاری و شورای شهر با پیشنهاد بنده موافقت کرده بودند. با رئیس شورا(جناب صفرعلی پائین محلی عزیز)و کمیته نامگذاری به ویژه جناب رجایی عزیز و جناب ترشیزی عزیز صحبت مفصلی انجام گردید و همه متفق القول بودند که در آینده میدان و یا خیابانی در شأن و منزلت آن شاعر بزرگوار انتخاب خواهند نمود.

هنوز هم ارتباط مستمر با کمیته نامگذاری به ویژه با آقایان رجایی و ترشیزی در این زمینه داشتیم و داریم و عنوان نمودند که این پیشنهاد شما به بزرگان شهر و شورای استان نیز منعکس خواهد شد.

البته طبق شنیده ها از یکی از اعضا کمیته نامگذاری قرار است در ورودی گرگان در مسیر کریم آباد و سوپر مارکت بزرگ اسکای مون یک میدانی احداث شود و نامگذاری نام مختومقلی فراغی بر آن میدان محتمل است!

* دبیر تاریخ مدارس شهرستان گرگان
جمعه ۱۹ خرداد۱۴۰۲

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اقای صحنه با سلام پیشنهاد شما ناقص است , فرض کنیم اسم همین خیابان قزاق محله گرگان بشود مختومقلی , چه مشکلی را قرار است حل کند ؟ بهتر است جایی وسیع تر مثل سالن , استادیوم و مشابه ان بنام مختومقلی نامگذاری گردد تا انشااله این مراسم روز بزرگداشت شاعر هم در همان مکان در مرکز استان بصورت مفصل با بخش های موسیقی , شعر , دکلمه و,,, با حضور همه هنرمندان ترکمن و غیر ترکمن نه بصورت روزانه بلکه حتی بصورت هفته بزرگداشت مختومقلی برگزار گردد که حتما بهتر از این امکانات نیم بند در روستای دور افتاده اق توقای خواهد بود ضمنا تمرکز در برگزاری مراسم می تواند موجبات ایجاد نمایشگاه و کتابخانه اثار دیگر شاعران و نویسندگان و هنرمندان محترم در تمام سال در مکان مورد نطر باشد تا دیگر شاهد این هزبنه های بیمورد برای تردد تا اق توقای هم نباشیم , بدیهی است برای ان دسته از افراد محدود علاقمند به حضور در محل مقبره شاعر هم می توان تورهای گردشگری سیاحتی ترتیب داد ,,,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا