تورکمن صحرا

به بهانه جشن عروسی فرهاد قائمی

بعدِ رخصت از لباس تیم ملی، کت و شلوار اتو کشیده دامادی شایسته مروارید والیبال ترکمن صحرا

پایگاه خبری اولکامیز- شیر محمد شیروانی ، خبرنگار ورزشی : امروز میخواهم در مورد فرهاد قائمی ، بازیکن با اخلاق و مردمی والیبال کشورمان بنویسم که جای او در قلب یکایک مردمان کشورم جای دارد. فوق ستاره ای که با بازیهای خارق العاده اش همه را پای تلویزیون نشاند.

یازدهم خرداد سال ۱۴۰۰ ،فرهاد قائمی حالا در لباس زیبای دامادی به جرگه متاهلین خواهد پیوست.

اما بازیکن امسال سپاهان اصفهان که در سن ۳۱ سالگی قرار دارد، رده های مختلف تیم ملی (نوجوانان ،جوانان ،بزرگسالان)را با شایستگی و رنج و ممارست فراوان طی کرد.

این چپ دست خوش فرم تحصیلات عالیه کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی را نیز دارا میباشد.

فرهاد پنجمین فرزند خانواده است. والیبال را از دوم راهنمایی یعنی از سن ۱۴ سالگی شروع کرد.در تیم صنام تست داد و عضو تیم ملی جوانان شد.

در سال ۱۳۸۶ با تیم ملی نوجوانان در مسابقات زیر ۱۹ سال مدال طلای جهانی را به گردن آویخت.

اما داستان ورزشی فرهاد در سال ۹۰ خیلی جالب است، در سالی که او بازیکن تیم هاوش گنبد با مربیگری بای محمد دوجی بود.

فرهاد در آن سالها پُست دریافت قدرتی بازی میکرد اما روز بازی با حریف دیرینه والیبال ترکمن صحرا یعنی کاله مازندران ، بای محمد که در مربی گری از هوش و ذکاوت فوق العاده ای برخوردار می باشد، تغییر پُست را برای فرهاد در نظر میگیرد.انتقال از منطقه ۴ زمین به پُشت خط. در منطقه ۲ فرهاد قائمی روز بازی با کاله با  بازی غافلگیر کننده اش چنان بلایی به سر نماینده مازندران  آورد که زنده یاد حسین معدنی (مربی وقت تیم ملی) او را به تیم بزرگسالان کشورمان دعوت میکند.

این بازیکن با ذهن حرفه ای در همان سال مسابقات انتخابی المپیک و لیگ جهانی را در ترکیب اصلی قرار گرفت.

فرهاد ما عاشق چگدرمه همراه با دوغ شتر است.حتی انرژی فوق العاده خود را نیز مدیون غذاهای محلی و خوش ادویه است. پوزیشن او هنگام زدن سرویس که سبک خاص خود را دارد منحصر به فرد است.

در سال ۱۳۹۷ به زراعت بانک ترکیه پیوست ،و یک سال بعد در باشگاه الریان قطر هنر نمایی کرد.

فرهاد معتقد است ترکمن دو بال برای پرواز دارد اولی والیبال و بال دومی اسب.پدر و مادر فرهاد علاقه وصف ناپذیری به اسب دارند و این اشتیاق به فرهاد تیز تسری داده شده و بدنبال اخذ مجوز و راه اندازی باشگاه سوارکاری بوده تا بعد از والیبال به سراغ بال دومی برود.

این بازیکن خوش استیل عاشق موزیک، ماشین سواری و سوار کاری است.

فرهاد معتقد است ولاسکو ذهنیت والیبال ایران را تغییر داد.کواچ بهترین نتایج را گرفت و لوزانو ما را به هدفمان برای صعود به المپیک وقرار گرفتن ایران جزء هشت تیم اول رساند.

اما رویای فرهاد قائمی مدال گرفتن تیم ملی کشورمان در مسابقات المپیک و بازی در تیم زادگاه  خود همراه با قهرمانی لیگ کشوری می باشد.

این روز خجسته را به زوج جوان تبریک گفته و آرزوی سلامتی و خوشبختی را از خداوند حق خواستاریم. یا حق….

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا