یادداشت

تأملی بر سخنان آیت الله نورمفیدی

پایگاه خبری اولکامیز – دکتر رشید نافعی: اخیرا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با فعالان ترکمن گفت: « نگاه من به تمام استان یکسان است. دردهای همه مناطق استان را به مسولین می گوییم. هیچ وقت از توجه یکسان به همه نقاط استان غافل نیستم و در این مورد هیچ شکی نداشته باشید.»

دنیای امروز را معمولا دهکده جهانی با شاهراه های اطلاعاتی وسیع و پر شتاب قلمداد می‌کنند و همین قضیه اهمیت افکار  عمومی و (ممبرها ) را در دنیای جدید افزوده و از اهمیت دیدارهای پا( منبری )بسیار  کاسته است و از خصلت‌های بسیار بارز انسانهای جدید فردیت٫ بی اعتمادی و شک در نگاه و گفتار نسبت به موجودات زمینی  می‌باشد.

پس بنابراین در اینجا از آیت‌الله نورمفیدی اجازه می‌خواهم ضمن اینکه در گفتار جنابعالی و از تذکر و گوشزدی به مسوولین شکی نیست٫ ولی میخواهم از اینکه بعد چهل سال چرا به تذکرات جنابعالی گوش شنوایی نبوده است شک کنم؟!

چرا بعد چهل سال  تغییرات محسوسی به لحاظ پستها و جایگاههای اداری و نیروی انسانی در تورکمنصحرا  صورت نپذیرفته است اجاره بدهید شک کنم.

 ترکمنها با جمعیتی نزدیک به نصف استان و با این عقبه جمعیتی و وزن سیاسی در استان ٫ از نظر وضعیت ساختاری و انتصابات ٫ وضعیت حداقلی پیدا میکنند.

 اگر اطلاعاتم درست نباشد لطفاً اصلاح کنید. اکنون تنها یک مدیر کل ترکمن آن هم با چند شغل منجمله امامت جمعه شهرستان٫ بر سر کار است که  کار مهمش مدیریت کتابخانه شهر می‌باشد که چند سالیست ساختمانش بلاتکلیف مانده است. در این مورد و با این نوع انتصابات هم اجازه دهید شک کنم که تغییر آن چنانی  صورت پذیرد.

اجازه می‌خواهم شک داشته باشم با توجه به اهمیت ممبرها در دنیای جدید ٫ اینگونه نشست ها با صاحبان منبرها٫ از بعد تاثیر گذاری در افکار عمومی تاثیرات آنچنانی در تغییر وضعیت موجود داشته باشد.

 نهایت اینکه ٫ در نگاه یکسان جنابعالی به تمامی استان شکی نیست ولی اجازه دهید شک داشته باشم که طی این چهل سال نگاه تمامی استان برای ما تورکمنها یکسان بوده است!

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. جناب دکتر نافعی سلام . اول – حق با شماست لکن یادت باشد که از ماست که بر ماست . دوم- شما هم اهل هنر و موسیقی و هم اهل قلم و رسانه ای هستید . اصحاب رسانه بهتر توضیح دهند که چرا این قدر محافظه کاری پیشه کرده اند که فقط از روز بزرگداشت مختومقلی ایشان ، خالد نبی ، مدرسه کریم ایشان ، نشست در قهوه خانه ان سیستانی با بعضی کهنه جوانها ، … است یا اینکه از انجمن جیحون و اینه و… صحبت شود سوم- وقتی اقای خوجملی در ترکمن دیار می گوید که بیش از ده بار دادگاه رفته ام ، این را فقط شوخی تاریخی خواند چون جناب ایشان را بهتر از من می شناسی که چه کبریت بی خطری است با این مطالبی که یکطرفه منبر می رود و…. چهارم – اقای پیرا که گزارش دیدار با حاج اقا نورمفیدی را نوشته ، در کانال ساچاق فقط برای محفلی های خودش جا دارد همین طور کانال ترکمن ایلیم و… کانال های قابوس قاضی ، ارتانیوز و اولکامیز هم که مطالب را با کامنت های بسته بارگذاری می کنند . فقط کانال اقایان علی کیان ، قلیچی و دوگونچی را دیدم که امکان کامت گذاری دارند بقول شاعر تو حدیث مفصل بخوان از این مجمل پنجم- اقای جعفری نورمحمد معاون سابق فرماندار گنبد را تا حالا ندیدم ولی شنیدم که به فرمانداری بندر ترکمن رسید ، خوشحال شدم اما این سوال مطرح شد که چرا به نامبرده و دیگر فرهیختگان حتی در انتخابات شورای شهر گنبد هم روی خوش نشان داده نمی شود ؟ ان وقت با متلک و تکه پراکنی بعضی مواجه هستیم درباره باصطلاح یک و نیم نفر عضو شورای شهر گنبد ششم – در اینستاگرام با چند کانال باصطلاح ترکمنی طرف هستیم که متاسفانه ابرویی برای ما نگذاشتن فقط برای اینکه کیسه شان را پر کنند و بس . العاقل یکفیه الاشاره . هفتم – چند سال قبل خبرگزاری تسنیم گزارشات مفصل و مشروحی را درباره کارخانه ید منتشر کرد ولی دریغ از بازنشر ان در کانال های محلی گلستان … فعلا به اینها اکتفا می گردد تا فرصتی دیگر … انشااله

  2. سلام و عرض ارادت ، دوست ارجمند جناب دکتر نافعی گرامی و سپاس از قلم و نوشتار وزین تان….
    پر واضح است که هر شکی در گذر از چه بسیار آزمایش هاست که به یقین منتج می شود…
    می گویند در درس و مبحث” شناخت” ، تئوری هایی مطرح می شوند منجمله ” تئوری قالب های ذهنی”. بنا به این تئوری ، اولین کاری که انجام می دهند این است که از دانشجویان می خواهند که در یک تمرین ذهنی مشارکت داشته باشند. مثلاً به آن ها گفته می شود که : “به فیل فکر نکنید! یعنی هر کاری بکنید ولی به فیل فکر نکنید! ” نتیجه از پیش معلوم است که همه دانشجویان شرکت کننده در این آزمون رفوزه شوند… در واقع لغتی مثل فیل، یک صورت بندی ذهنی را در مغز ما فعال می کند. طبیعی است که کلمه فیل ، هر لغت دیگری مثل گوش و عاج و جثه عظیم فیل و یا سیرک و… در ذهن ما تداعی خواهد کرد که همگی در کلمه فیل ، صورت بندی شده است.
    حال برگردیم به موضوع اصلی نوشتار جنابعالی… و این اظهارات آیت الله نورمفیدی که در جمع اصحاب رسانه فرموده اند:” نگاه من به تمام استان یکسان است… و در این مورد هیچ شکی نداشته باشید.»
    کلماتی مثل ” نگاه…یکسان”،و…یا عبارت:” در این مورد هیچ شکی نداشته باشید .” این اظهارات، معلوم نیست بنا به ” تئوری قالب های ذهنی ” چه صورت بندی های ذهنی در اذهان مردم در پی خواهد داشت ، که جنابعالی در نوشتارتان به گوشه هایی از آن در باره ” شک ” و…اشاره کرده اید.

    به قول خودتان ” خِرَد یارتان “.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا