یادداشت

تشویق نخواستیم، تنبیه مان نکنید!!

پایگاه خبری اولکامیز – حبیب الله گرگانلی دوجی: یک ضرب المثلی هست با عنوان آش نخورده و دهن سوخته، ولی برای مردم مراوه تپه باید این ضرب المثل را بکار برد آش خورده و دهن سوخته!

مردمی که با تمام محدودیت و محرومیت ها هیچ وقت از فرزند آوری و پرورش نسلی جدید سر باز نزدند و پیشگامان رشد نرخ رشد جمعیت بودند، حالا که نوبت تشویق است مورد تنبیه قرار گرفتند.

با ابلاغ قانون وام فرزند آوری، شور و شوقی بین مردم مرزدار به وجود آمد و کافی نت ها شلوغ شد که با بی سلیقه گری و بی تدبیری قانون گذاران از این تشویق محروم ماندند، جرم آنان بالا بودن نرخ باروری است.
مثلا یک مدیر یا معلمی به دانش آموزانی که معدل آنان ۱۹ یا ۲۰ باشد بی اعتنایی کند و از قضا دانش آموزانی که به زور ۱۰ گرفتند را تشویق کند و جایزه دهد.
[این را داخل پرانتز عرض کنم که سخت گیری بانک ها برای دادن این وام برای شهرستان های شامل این قانون می شوند همچنان زیاد است.]

امروز با خبر شدم سازمان سنجش برای شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از تشویق ویژه فرزندآوری استفاده کرده و برای آن ضریب تعیین کرده، منتها برای شهر مراوه تپه نه!

باز به دلیل بالا بودن نرخ فرزند آوری باز حق خوری، مثلا اگر دوست عزیزی با تعدد فرزند از شهرستانی دیگر، مراوه تپه را انتخاب کرده باشد، با وجود غیر بومی بودن در اولویت است و همین شخص با رانت و سفارش به زودی انتقالی می‌گیرد و آموزش و پرورش شهرستان مجبور می شود از سرباز معلمان، نیرو های حق التدریس و نهضتی ها استفاده کند.

از کلیه کسانی که قدرت تغییر این قانون را دارند اعم از نمایندگان محترم مجلس، امامان جمعه و جماعت فعالان اجتماعی می خواهم آستین همت بالا بزنند.
دوباره تاکید می کنم ” تشویق نخواستیم، تنبیه مان نکنید”

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا