یادداشت

تکذیب دیرهنگام شادمهر

پایگاه خبری اولکامیز – چندی پیش درخواست اعدام معترضان توسط نمایندگان همچون بمب خبری بود که در آبان ماه در رسانه ها و فضای عمومی ترکید.

ایسنا پانزدهم آبان نوشت: جمعی از نمایندگان مجلس در بیانیه ای، ضمن قدردانی از حافظان امنیت به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی از قوه قضائیه خواست با سرکردگان معترضان برخورد قاطع داشته باشند.

در بخشی از این بیانیه جنجالی آمده است:

” ما نمایندگان این ملت از تمامی مسئولین کشور از جمله قوه قضائیه می خواهیم که هر چه سریع تر با محاربین که مانند داعش با سلاح های سرد و گرم به جان و مال مردم تعرض کرده اند، برخورد عبرت آموز کرده و حکم الهی را نسبت به محاربین در هر لباس و صنفی و نیز دستور حیات بخش قصاص را اجرا کنند تا به همگان ثابت شود که جان و مال و امنیت و ناموس مردم عزیزمان خط قرمز این نظام بوده و در این امر با هیچ کس مماشات نخواهد کرد. “

چند روز بعد موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در این باره گفت: ” نمایندگان بر قصاص قاتلان اصرار دارند، در بیانیه نمایندگان حرفی از اعدام زده نشده و بر تفکیک اعتراض و اغتشاش تاکید شده است.”

پس از آن روزنامه اعتماد در ۲۲ آبان نوشت: ” دامنه اعتراضات نمایندگان به اندازه‌ای وسیع شد که حتی مولوی عبدالحید نیز در نماز جمعه این هفته زاهدان به آن واکنش نشان داد. امام جمعه اهل سنت زاهدان نامه ٢٢٧ نماینده مجلس یازدهم برای اعدام معترضان را مایه تاسف خواند و پرسید: «آیا پارلمان‌های دیگر در دنیا این کار را می‌کنند که شما کردید؟

اعتماد به نقل از عباس عبدی تحلیلگر سیاسی افزود: «پس از ۵ روز از انتشار این خبر را تکذیب کردند. پیش از آن هم هیچ‌کدام از افرادی که نام‌شان ذیل نامه بوده آن را تکذیب نکردند. چرا؟ به این دلیل که فکر می‌کردند حتما به جای‌شان امضا کرده‌اند و آنان نباید تکذیب کنند و تکذیب، برای‌شان سنگین تمام می‌شود. این بدتر از آن است که امضا کرده باشند.

چند روز پیش امانقلیچ شادمهر نماینده گنبد پس از نزدیک به دو هفته از انتشار بیانیه، تکذیبیه خود را اعلام کرد و گفت این بیانیه را امضا نکرده است.

 این تکذیب دیرهنگام بود. از نماینده گنبد که خود اهل قلم و رسانه است انتظار می رفت که تکذیبیه خود را در اولین فرصت ممکن اعلام نماید نه اینکه در ردیف  آخرین نفرات باشد. چرا که تکذیبیه دیر هنگام فایده چندانی ندارد و آنطور که باید و شاید از بار منفی آن نمی کاهد.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا