مطالب ویژه

جوابیه اداره تعاون و کار آق قلا به مطلب سایت اولکامیز

آق‌قلا، نماد تعاون در استان گلستان است

پایگاه خبری اولکامیز- در پی انتشار مطلبی به قلم خوجه نظر کلته در باره اداره کار و تعاون شهرستان آق قلا در اولکامیز ، اداره مذکور به سرعت واکنش نشان داد و خبر ایرنا را به عنوان جوابیه ارسال نمود که در ذیل می خوانید:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: شهرستان آق‌قلا در شمال این استان به عنوان نماد تعاون انتخاب و معرفی شد که این نماد مورد رونمایی قرار گرفت.

حسینعلی خواجه‌مظفری در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این شهرستان آق‌قلا به دلیل کثرت تعاونی‌های مردمی با تعداد اعضای فعال به عنوان نماد تعاون شهر استان انتخاب شد.

وی بیان کرد: انتخاب این شهرستان مزایایی همچون کمک به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در قالب بخش تعاونی را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش فضای مناسب برای توسعه کسب و کار و کارآفرینی و جذب ایده‌ها در راستای توسعه کسب و کارهای جدید با استفاده از ظرفیت تشکیل تعاونی و نیز ایجاد رشد و توسعه پایدار به ویژه در شهرها از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌های لازم در حوزه‌های انسانی اجتماعی و صنعتی، کشاورزی و خدمات از طریق مشارکت و تعاون از دیگر مزایای این انتخاب است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: حمایت و کمک به تشکیل و توسعه تعاونی‌ها و تامین نیاز مرتبط با فعالیت‌های عمده اقتصادی شهرستان از جمله وظایف محوله به این اداره کل است.

خواجه‌مظفری افزود: کمک به ارتقای سطح دانش اعضا، کارکنان، مدیران و بازرسان تعاونی‌ها از طریق برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، کمک به برگزاری نمایشگاه توانمندی بخش تعاون، ساماندهی و توانمندسازی و آموزشی متقاضیان در قالب شرکت تعاونی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مالی بانک توسعه تعاون از دیگر وظایف این اداره‌کل در این راستا است.
از سه هزار و ۵۰ تعاونی رسمی و فعال استان گلستان ۱۲ تعاونی دانش‌بنیان هستند
به گفته وی گلستان دارای ۳ هزار و ۵۰ تعاونی رسمی و فعال است که ۱۲ تعاونی دانش‌بنیان هستند.

وی اضافه کرد: یکی از الزامات تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، استفاده از توانمندی بخش مردمی تعاون است.
وی افزود: شرکت‌های تعاونی دانش بنیان، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری، دنبال می‌کنند که یکی از محورهای مهم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تحقق توسعه اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی است که از کارکردهای خاص شیوه اقتصاد تعاونی محسوب می‌شود.

خواجه‌مظفری کید کرد: همکاری، مساعدت و حمایت از شرکت‌های تعاونی همواره در دستور کار دولت سیزدهم و وزرات تعاون بوده که در این راستا می‌توانیم با پرداخت تسهیلات کم‌بهره از محل اعتبارات مربوطه به ویژه مشاغل خانگی و تسهیلات روستایی، به رفع مشکلات اقتصادی آنها کمک کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اضافه کرد: ۳۸۸ طرح اقتصادی و اشتغالزا از محل تفاهمنامه با صندوق کارآفرینی امید گلستان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده که میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۸۵۷ میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: میزان تسهیلات اعطایی به این طرح ها، ۷۸۱ میلیارد ریال بود که موجب اشتغالزایی برای ۳۷۶ نفر شده است.

خواجه‌مظفری اضافه کرد: تسهیلات اعطایی به این طرح‌ها از محل اعتبارات تفاهمنامه صندوق کارآفرینی امید با ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و بنیاد برکت استان پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تعداد ۷ هزار و ۹۲۹ فرصت شغلی شناسایی و هزار و ۷۰۸ شغل توسط کاریابی‌های غیردولتی استان ایجاد شده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قاننون بودجه سال گذشته به شرکت‌های تعاونی استان تخصیص و پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات مشاغل خانگی امسال به نسبت سال گذشته رشد ۵۸ درصدی داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تعداد مجوزهای مشاغل خانگی پشتیبان ۹۴ مورد و مشاغل خانگی مستقل از ۶۲۹ به چهار هزار و ۲۴۳ مورد افزایش یافته که رشد ۵۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

خواجه‌مظفری افزود: اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۵۲۰ میلیارد تومان به دو هزار و ۱۵۶ نفر باعث ایجاد اشتغال برای دو هزار و ۸۳۰ نفر شد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا