یادداشت

در خصوص حوادث اخیر

پایگاه خبری اولکامیز – حاجی نظر اق بندیی : در اویل انقلاب اسلامی و هجوم رژیم بعثی صدام به مملکتمان نوجوانان و جوانان این سرزمین داوطلبانه و فداکارانه در جبهه های جنگ حضور داشته و بسیاری شهید اسیر و جانباز  شدند نمونه بارز آنها محمد حسین فهمیده شیر مرد ۱۳ساله و بسیاری دیگر که در گمنامی بسر می برند و هدفشان حراست از خاک وطن و انقلاب و اسلام بود.

این که چه عواملی این انگیزه را در آنها بوجود آورد تا راهی جبهه های جنگ شوند با آنکه می دانستند حوادث بسیار ناگواری در انتظارشان است. بر همگان پوشیده نیست که هیچ انگیزه مادی نمی تواند آنها را به سوی جبهه های جنگ بکشاند.

اما بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی نسلی پا به میدان گذاشته است که خاطرات جبهه و جنگ را در سر صف مدارس و کلاس درس و یا از بزرگتر و از طریق صدا و سیما و … شنیده اند و باورش برای خیلی ها سخت باشد که چنین رشادت هائی شده است .

در حوادث چند روز اخیر بیشتر شرکت کنندگان در تجمعات مطابق تصاویر رسانه های مختلف باز هم نوجوان و جوانان همین مملکت و دست پرورده نوجوانان و جوانان نسل انقلاب هستند با خواسته های متفاوت زمانی نسل گذشته را بزرگترها به قول خودشان « لات » می نامیدند و هنگامی که این مردان دلیر در جبهه ها شرکت کرده و از وطن دفاع کردند گفتند: نمی دانستیم زمانی این « لات » های به قول خودشان چنین کارهای بزرگی می کنند.

در حال حاضر هم همین پا به میدان گذاشته ها اگر ضرورتی حاصل شد برای حراست از حریم پاک وطن فداکاری ها خواهند کرد. اما هر کدام از آنها با توجه به نگرش خود به زندگی خواسته هائی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

آموزش و هدایت در مسیر درست، ارشاد به شیوه ی سازنده نه تخریبی توجه به خواسته های منطقی آنها تامین نیازهای ضروری این قشر استفاده از صاحب نظران و اساتید دانشگاه و روانشناسان توسعه و ساخت امکانات ورزشی و تفریحی به صورت عادلانه تهیه و ساخت برنامه ها و فیلم هائی که نیازهای این قشر را به صورت منطقی برطرف نماید.

از دست ندادن فرصت زمان به فوریت که یک روز دیگر هم دیر است. ما را در بهبود وضع زندگی و داشتن ایرانی آباد و سر زنده و پویا کمک خواهد کرد .

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا